Jump to content

1986 Sierra 2.0L ohc Bensinfilter?


SierraJoar

Recommended Posts

Har bestilt meg et nytt bensinfilter i forbindelse at jeg handlet litt andre deler på nett. 
 

Til min store forundring virker det ikke til å være slikt filter montert. Ifølge Hayes skulle det sitte et bak på SOCH modellene, men der var det ikke noe. Har fulgt rørene fra tanken og frem. 
 

Noen som vet hvor bensinfilteret sitter, alternativt at det ikke finnes?

(bilde bare for det er litt mer spennende😊)

340AAEAE-0258-4F00-A7FC-2D42285DF30B.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Meg bekjent er det ikke noe utskiftbar bensinfilter på de der. Vil tippe at det er et filter i den trykkregulatoren på skjermen (den som akkurat ikke ble med på bildet i bunn) + muligens en sil i innløpet på forgasser. 

Ser forøvrig veldig originalt ut i motorrommet. Må gjerne dele flere bilder av bilen :)

Edited by SierraCL
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Den er så godt  Som helt orginal ja. Tectylbehandlet under siden den var ny, alltid stått i garasje og med 1 eier siden ny. Deler gjerne flere bilder etterhvert. Tok et bilde av denne trykkregulatoren. Trodde det var en kondensoppsamler av noe slag. 
 

Skal se om jeg klarer å finne silen i forgasseren. 

18CEABC4-2084-499D-89D0-6B99CFFBE3AB.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Der er så det klør i fingrene for litt detailing. En skikkelig vask og shine så kommer det motorrommet til å se så mye bedre ut. Og ja, lag en prosjekttråd så vi kan følge med på utviklingen :) Hærlig å se bensinslanger med Ford logo :) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...