Jump to content

Mondeo mk4 . Skal airconditio-pumpa gå hele tiden??


Balltus12

Recommended Posts

27: KONTROLLER SPENNINGEN PÅ KJØLEMIDDELTRYKKOMFORMEREN
 
1
Kople fra kjølemiddeltrykkomformerens kontakt C1H433.
 
2
Tenning PÅ.

 

Klikk for gjøre om størrelsen E76213magnifyZoomIn.jpg

 

3
Mål spenningen mellom kjølemiddeltrykkomformeren, kontakt C1H433, pinne 2, krets VH442B (GN/BN), ledningsnettsiden og gods.

 

Måles en spenning på ca. 5 volt?
Ja
Nei
- Biler med 1,8 liters dieselmotor: GÅ til E36.
- Biler med 2,0 liters dieselmotor: GÅ til E39.
– Biler med 2.2L dieselmotor: GÅ til E42.
– Biler med 1.6L motor: GÅ til E45.
– Biler med 2.0L eller 2.3L motor: GÅ til E48.
- Biler med 2,5 liters motor: GÅ til E51.
E28: KONTROLLER STYRESPENNINGEN PÅ KJØLEMIDDELTRYKKOMFORMEREN

 

Klikk for gjøre om størrelsen E76214magnifyZoomIn.jpg

 

1
Mål spenningen mellom kjølemiddeltrykkomformeren, kontakt C1H433, pinne 3, krets LH108B (GY/BN), ledningsnettsiden og gods.

 

Måles en spenning på ca. 5 volt?
Ja
Nei
- Biler med 1,8 liters dieselmotor: GÅ til E37.
- Biler med 2,0 liters dieselmotor: GÅ til E40.
– Biler med 2.2L dieselmotor: GÅ til E43.
– Biler med 1.6L motor: GÅ til E46.
– Biler med 2.0L eller 2.3L motor: GÅ til E49.
- Biler med 2,5 liters motor: GÅ til E52.
E29: KONTROLLER GODSFORBINDELSEN TIL KJØLEMIDDELTRYKKOMFORMEREN
 
1
Tenning AV.

 

Klikk for gjøre om størrelsen E76215magnifyZoomIn.jpg

 

2
Mål motstanden mellom kjølemiddeltrykkomformeren, kontakt C1H433, pinne 1, krets RH108D (BN) (biler med 1.8L dieselmotor: krets RH108G (BN)), ledningsnettsiden og gods.

 

Er motstanden ca. 25 ohm?
Ja
- Biler med 1,8 liters dieselmotor: GÅ til E30.
- Biler med 2,0 liters dieselmotor: GÅ til E31.
– Biler med 2.2L dieselmotor: GÅ til E32.
– Biler med 1.6L motor: GÅ til E33.
– Biler med 2.0L eller 2.3L motor: GÅ til E34.
- Biler med 2,5 liters motor: GÅ til E35.
Nei
- Biler med 1,8 liters dieselmotor: GÅ til E38.
- Biler med 2,0 liters dieselmotor: GÅ til E41.
– Biler med 2.2L dieselmotor: GÅ til E44.
– Biler med 1.6L motor: GÅ til E47.
– Biler med 2.0L eller 2.3L motor: GÅ til E50.
- Biler med 2,5 liters motor: GÅ til E53.
E30: KONTROLLER OM DET ER BRUDD I KRETSEN MELLOM A/C-CLUTCHRELÉ R3 OG DRIFTSMODULEN – BILER MED 1.8L DIESELMOTOR
Edited by grcossie
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

takker. Men litt usikker på hvor jeg finner krets VH442B, krets LH108B, krets RH108D  eller er det disse kretsnummer som refererer til pins 1 ,2 og 3?

Mulig det men greit å være sikker.

Hilsen Balltus 12

Edited by Balltus12
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei på dere. Nå har jeg vært i garasjen og målt litt . Har fulgt oppskriften til Grcossie

Tenning på:

pinn 2 til gods er 4,93v

pinn 3 til gods er 4,93v

Tenning av:

pinn 1 til gods får jeg to målinger. Måler jeg til toppen av godset av støtdemperen får jeg ca 23 ohm.

Måler jeg på godset på girkassa får jeg 0,5 ohm. Måler jeg på godset på motoren hopper målingen mye opp og ned.Kan være litt ustabilt apparat jeg har , men det var jo stor forskjell .

hva forteller dette tro? Hilsen Balltus 12

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Hei. Jeg har nå funnet ut hva som var feil med aircon. Jeg hadde lekkasje (ganske stor) i kondenseren. Helt fremme på høyre side under det lille front dekselet.Det lange. Nå er den byttet og nå er alt i orden. Det var ikke trykkbryteren som jeg nesten holdt på å bytte. Takk for all hjelp her ute. Litt kronglete da man ikke har løftebukk i garasjen. Takk Takk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 timer siden, skrev Balltus12:

ja jeg holdt på å krepere i varmen.Alt ok. Men hvor meget koster det tro og tjune motoren til 125 hester tro og tåler motoren det? jeg har bare 115 tror jeg. Bilen har kanskje ikke godt av det ?

Om du optimerer den uten å endre noe på EGR og annet så er det også økonomisk lovlig så lenge bilen er 10 år eller eldre slik jeg har forstått det. Det mekaniske på på 2 literen er vel stort sett uendret på mk4, er vel for det meste softwaren som bestemmer antall hk. Vil absolutt anbefale 140 hk, den er sterk selv om den ikke er noe rakett men jeg har ikke hatt noe behov for å øke effekten i min, ennå. Hold deg unna slike "trimbokser" og gå heller ny software, det skal gi null feilkoder har jeg lest. Turboene på disse motorene holder ganske men greit å få sjekket om den er i ok stand.

Vet ikke hvordan eller om det er mulig å bytte komplett styreenhet m/nøkler +++fra en donorbil, da hadde du kommet billig fra det om du handler brukt, det finnes jo masse 140 hestere som hugges for tiden.

Kjenner ikke til Autopower men de har et 155 hk sett til ca 6000 kr men usikker på om du må leie eller kjøpe enheten for inn/ut-lasting av softwaren i tillegg. Finnes flere sjapper så bare å søke litt så finner du nok noe som passer deg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...