Jump to content

EGR-ventil med 3 skruer, hvordan demontere den undre torxskruen? 2008 2.0 tdci


xr4ti

Recommended Posts

Skal bytte EGR-ventilen på mk4 med 2.0 tdci. Det er etter hva jeg har forstått 2 typer, en med 2 skruer og en med en tredje torxskrue i underkant. Jeg har selvfølgelig den med den tredje skruen som er "umulig" å komme til med vanlig verktøy uten å demontere halve motorrommet. Finnes det noen triks for å ta av EGR-ventilen på en vettug måte? Ser ut som om EGR-ventilen står montert i en slags brakett, er det mulig å skru den av med EGT-ventilen på?

Link to comment
Share on other sites

Kommer du til under ifra altså? Kikket under ifra men så ikke annet en en masse "kvist" men mulig jeg ikke kikket i riktig vinkel da? Vet det er noen som kun tar av de to øvre skruene og bender ventilen ut og knekker av hele det nedre festet men jeg er ikke helt der 😖. Men har forstått at det ikke er nødvendig å benytte det nedre festet/skruen når man remonterer ny ventil?

Link to comment
Share on other sites

Er den skruen en unbrako 5mm og ikke en T30 torx? Ser sånn ut på denne videoen, ikke rart jeg sleit med den skruen da 😅. Da kan jeg jo bare kappe ned en vanlig 5mm unbrako vinkelnøkkel, da burde jeg komme til. Men på videoen så bruke han forlengere og tar det nede ifra. Takk for all info.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...