Jump to content

Hjelp til utfylling av søknad, ombygging Sierra til Cosworth


Cossiehagen

Recommended Posts

Driver å fyller ut søknadskjemaet til SFOOR.

 

Lurer da på hvordan jeg skal forklare forskjell på fjæring og hjuloppheng bak på Cosworth kontra originalt? Hvordan skal jeg beskrive endring på Hjuloppheng foran, fjæring foran, hjuloppheng bak, fjæring bak, aksler og styring? Bakstilling/fjæring bak er vell ganske likt utenom tykkere stabstag?

Og får man godkjent 4x4 understell selvom bilen er konvertert til 2wd? altså 2wd girkasse og fjernet frontdiff/drivakslinger.

Hvis noen har en søknad og dokumenter ifra Ford evt. hadde jeg vært evig takknemlig om jeg kunne fått det. Er snakk om 4x4 understell og motor.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, k3nn37 said:

dokumenter hvor alle delene dine kommer fra. dette er gjort så mange ganger før at resten burde være i systemet om de gjør jobben sin 🤦‍♂️

Skulle tro det, men typen jeg snakket med hadde nok en dårlig dag.

Eneste svaret jeg fikk da jeg lurte på hvilken dokumentasjon dem ville ha (fullt chassienr, vognkort fra donorbil, kun kvitteringer om deler er kjøpt løst fra privatpersoner). Da skrev han bare "må dokumenteres på en måte vi godtar." og at jeg måtte beskrive å forklare ALT og bevise at det var ifra Cosworth. men han nektet jo å si HVA dem godtar da jeg spurte om det.
Senere fikk jeg beskjed om å kontakte Ford importøren ang. F.eks motornummer fordi han kunne ikke gi meg en "oppskrift".

så er igrunn derfor jeg lurer på en liten forklaring hva jeg skal gjør/skrive på noen av punktene. Ford leverer vell ikke papirer på dette lenger uansett.

Edited by Cossiehagen
Link to comment
Share on other sites

det er tross alt jobben dems å informere om slikt, men du traff nok en uten kompetanse som bare kom med det gamle standard svaret. 

meeen.. det beste og eneste 100% riktige svaret for du ved å ringe til teknisk. de er hyggelige og kan sakene. 

Link to comment
Share on other sites

Ford har aldri levert papir på cosworth ombygging, men det har vært falske papir ute å går. Var hos FMN på kurs for en god del år siden, da satt teknisk leder med 3 ulike falske papir, med FMN stempling, han viste meg de, og sa at han prøvde å spore de

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...