Jump to content

En nybegynner skal kjøpe vinterdekk til en Ford Fiesta 2015-modell...


hjelpendevenn

Recommended Posts

Hei!

Jeg vil svært gjerne kjøpe vinterdekk til en som betyr enormt for meg, som en kombinert jule+bursdagsgave. Det hele skal altså være en overraskelse da vedkommende betyr så masse for meg og min familie, og nye vinterdekk er noe han så inderlig ønsker seg. Det er bra med vinterføre her oppe i nord allerede, så jeg vil gjerne få dette på plass så snart det lar seg gjøres.

Har selv omtrent null greie på bil, beklageligvis, men jeg vet at han har en Ford Fiesta 2015-modell, men mer enn det vet jeg ikke, men kan finne ut av det dere måtte ønske... Skulle først høre om hvilke detaljer jeg trenger å få på plass før dere kan rådgi meg om hvilke dekkalternativer jeg har å velge mellom. Det er også usikkert om han skal ha med eller uten felger, men i første omgang, så prøver jeg å finne ut av vinterdekk UTEN felger. Dette skal jeg også finne ut av.

Har en ca. budsjett på sånn 5000kr, pluss-minus 1000kr. Med felger... vet ikke enda. Må se det an først.

Hvilke råd og anbefalinger har dere å komme med? Bør jeg f.eks kjøpe brukte dekk, hvis de er brukt lite osv.? Hvilke nettbutikker anbefaler dere å handle vinterdekk fra? Sånne ting jeg lurer på.

Setter pris på all hjelpa iallfall!

Link to comment
Share on other sites

Det der er en gave han kommer til å like.
Som nevnt over så er det viktig å finne ut av hvilken dimensjon han har på vinterdekkene da Fiesta 2015 er levert med flere forskjellige dekkdimensjoner.

Mest sannsynlig har han felger fra før så da kan du konsentrere på dekkene isteden.

Med budsjett på 5000kr så burde det være mulig å få et sett med nye vinterdekk av bra kvalitet som feks Continental eller Nokian som jeg har gode erfaringer med.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...