Jump to content

BenPak trippel løftebukk.


and

Recommended Posts

Okei da Triple stacker for deg som synes det klinger kulere.

Har du sett noen klipp fra årets SEMA så har du kanskje sett denne som ruver i høyden på utendørsfeltet?
Benpak er nok mer kjent for MaxJax i Norge, men denne nyheten er det mange som har ønsket seg.

https://www.bendpak.com/car-lifts/parking-lifts/hd-973p/

18640 Usd eller 162K norske med fri frakt til havnen. Derfra kan man nok legge på noen tusenlapper før den er fremme der du vil ha den. Men la oss gjøre det enkelt å blokke ut frakt og avgifter på norsk. En 4 søyler bukk for 2 biler er det mulig å få for ca 40K hjem på døra i Norge. Da koster den tredje bilen i høyden 120K. La oss si en oppbevaringsplass koster 1000kr måneden. Da er trippelbukken nedbetalt etter 10 år. Sjukt å tenke på at en oppbevaring av bil koster 120K over en periode på 10 år, og da er ikke reiseveiutgiften til plassen tatt med om du bruker bilen i sommerhalvåret. Eller det at bilen står et annet sted i landet enn resten av bilene dine. Den som preiker med hakk i plata om at veteranbil er gratis bilhold lever ikke i min verden. LOL.

Værste med denne trippelløfteren er at jeg har høyden, men skal jeg ta utgiften, mangel på kundesupport utenfor Nord-Amerika, og ikke minst den norske fremtiden med en ny regjering som må støtte seg på ytre venstre? Den løser minst ett bilproblem, og det hadde vært toppen av kransekaken å plassere den XR4x4 langdøren over mine andre Ford langdører i høyden på samme sted. Det er 3 biler oppbevart for prisen av 1. Bedre blir det ikke om jeg setter på skylappene.

Jeg er vel ikke den eneste som lurer på hvordan bilholdet og hobbyen ser ut etter 2030? Det er 8 år til. Blir trippelløfteren bare en gigantisk 1/1 skala parkerer for Matchboxbiler?

Salt i såret er det også å se alle disse nye lagerhusene som oppføres for tiden. Endelig blir det mulig i Norge det man ellers bare så i USA.
En slik enhet i lagerhus på ca 50 eller 70 kvadrat for 20 år siden hadde tatt min bilhobby til et nytt nivå. Men hva fyller jeg det lokalet med om jeg ikke har biler, og har folk råd til å reise ut til et slikt lokale i fremtiden?

Mye tekst her nå så får slenge på litt før øya til de som er leseutfordret eller de som vil ha mer.

Ikke noe problem å kjøre Focus Mk3 på trippelløfteren.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • and changed the title to BenPak trippel løftebukk.

Lærte noe nytt nå. BenPak har hatt en distributør for Europa i Nederland siden 2019. https://liftmotive.com

14575 € er 145K norske. 17K mindre enn hva den koster i USA?

Den tredje bilen betaler seg selv på 8,7 år i stedenfor 10 år.
Da kan jeg gå inn i det nye året 2030 med ferdig betalt trippelbukk. Men alt jeg ellers har skrevet i posten over gjelder fortsatt selv om regnestykket blir hakket snillere mot lommeboken. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...