Jump to content

FCN Hovedtreff på Vinstra Motorsportarena lørdag 6 august 2022.

Recommended Posts

FCN på Vinstra Motorsportarena lørdag 6 august 2022.

Det blir kjøring på lisenes slik som på Våler.

https://www.vinstramotorsportarena.no

Vinstra Motorsportarena er 10 minutter unna Vinstra sentrum med bensinstasjon, hotell, Biltema Cafe, og OBS bygg med mer.

100 dB for alle bråkebøtter med bråkepotter.

Reisevei til Vinstra:
Fra Oslo er 3 timer. 1 mer en til Vålerbanen.
Fra Bergen er det like langt som til Vålerbanen 7,5 timer.
Fra Stavanger er det 10 timer.
Fra Trondheim er 4 timer.
Fra Molde og Ålesund er 4 timer.

Kommer mer her med tiden, men nå har du en dato.

• Like 2
  • and featured and pinned this topic

Whoop! Så gøy! Jeg er veldig skeptisk til så kort bane, men håper skepsisen min er ubegrunnet! Kun én dag?

MY20 Volvo V60 T8

'66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak
'80 Mazda RX-7 13bt
'88 Sierra Sedan Cosworth 2wd - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

5 timer siden, skrev Luthor:

Whoop! Så gøy! Jeg er veldig skeptisk til så kort bane, men håper skepsisen min er ubegrunnet! Kun én dag?

Ikke no problem. Hvis alke utpå skjønner greia og om di vil "teste seg" mot en så ere morro å kjøre. Husker godt je å han me svart mk1’er kjørte mit hverandre, 3runder i front og 3runder bak. Vi kjørte temmelig likt på Våler hvor han da at han tapte veldig lite i svingene men je dro kraftig i fra på slettene. Synd ingen filma og tok litt tider da. Kjørte på grensa da med litt usikkerhet på bremsene, så litt raskete kunne det gått om je da hadde vært sikker på bremsene. Ser positivt på det je og håper at je kan få vært med på det treffet. 

On 11/30/2021 at 9:11 PM, Luthor said:

Er bilen giret for Mulsannestrekket så kommer Vinstra Motorarena til kort med sin 400 meter rettstrekke, men jeg har selv kjørt der i høst sammen med noen Saab 900, 9-3 og 9-5 Turbo i min 120hk Sierra. Til forskjell fra Våler så er det større høydeforskjell på resten av Vinstrabanen så jeg skulle heller hatt strammere fjærer enn mer motor for det var understellet som satte begrensningen. Jeg ble brutalt frakjørt av tunge Saab 9-5 med oppgradert understell både på rettstrekket og i svingene. Men det sitter langt inne å bytte ut orginalfjæringen på Sierra som fungerer sportslig nok når det svinger uten at komforten går tapt på vanlig veibruk. Mer egnet til bane er min rev som er oppgradert under, og den har jeg nå nøyaktig 8 måneder til å få på banen igjen

Vi har lørdagen, og mulig søndagen også. Jeg vil gjerne vite om folk også ønsker søndagen.
For selv vil jeg ha med søndagen da jeg har 4 timer reisevei med alt utstyr som trengs for gjennomføring av treffet pluss en rev på hengerfestet til en Transit, og jeg føler ikke for å reise hjem på lørdagskvelden.

Om det bare blir den vanlige faste Mustanggjengen i FCN, og styret i Honda Club Norge som skal kjøre søndagen så blir det en bra utgift så lenge banen har en godkjenning for 10 stykk biler samtidig. Våler har vel 16 stykk om jeg husker rett til sammenligning uten at det var den store køen ved utkjøring i depoet.