Jump to content

Overhaling av powershift girkasse


A2011A2020

Recommended Posts

Hei alle sammen 

Har tenkt å overhale automat girkasse som begynner å bli dårlig, 

Har noen av dere noe anbefaling på Østlandet, firma eller privat som kan gjøre overhaling+ demontering og montering

På forhånd takk 

Link to comment
Share on other sites

48 minutter siden, skrev xr4ti:

Takk, eneste jeg ikke hadde prøvd var Oslo automatgirkasse som jeg skal kontakte nå 

Edited by A2011A2020
Link to comment
Share on other sites

Har funnet også en brukt i utlandet som er overhalt og har samme nr på toppen av9r 7000 ah og lurte på om den må reprogrammes hos ford eller er det bare plug and play? Eller må eventuelt ta mechatronic n fra min og over på d nye kassen før montering? 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, A2011A2020 said:

Har funnet også en brukt i utlandet som er overhalt og har samme nr på toppen av9r 7000 ah og lurte på om den må reprogrammes hos ford eller er det bare plug and play? Eller må eventuelt ta mechatronic n fra min og over på d nye kassen før montering? 

Vi programerer de ved bytte på jobben. Anbefaler ikke å flytte over mechatronic delen da den ofte kan ha skyld i problemene med kassen.

Link to comment
Share on other sites

26 minutter siden, skrev Mondeo Power:

Vi programerer de ved bytte på jobben. Anbefaler ikke å flytte over mechatronic delen da den ofte kan ha skyld i problemene med kassen.

Tusen takk for raskt svar. Vet du om noen verksted eller privat som kan ta jobben hvis jeg skaffer girkassen selv (Fredrikstad, Sarpsborg, helst østlandet) . Har pratet med 3 verksteder men ingen tar denne jobben her i Fredrikstad . Vet også ford ikke gjøre d hvis man skaffer kassa selv 

Link to comment
Share on other sites

På 7.4.2022 den 17.34, skrev Mondeo Power:

Rart ford ikke gjør det.

Er jo bare å ta betalt for en time med data.

Mente å skifte kassa, ford gjør ikke det hvis jeg skaffer brukt kasse selv. Fått noen bud på jobben fra moss og oslo som jeg syns er blodpris. 

Allerede på veg til Polen hos polens største og beste girkasse overhaling. Jeg har fått  veldig veldig bra pris med alt inkludert

Link to comment
Share on other sites

15 minutter siden, skrev xr4ti:

Ahh, "livestream " på girkasseoverhaling. Tøft 👍 Får håpe du får fiksa det. Vet du hva feilen var?

Takk. 

DobbelKløtsj er helt ferdig, se på bilde, (plate, plastikk og fjærer) 

Mye plastbiter inni ventilhuset og helt tet innvendig filter. Så alt skal byttes med nytt utenom  styreenhet på mechatronic 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ble ferdig på bare en dag og kjørte bilen gjennom Tyskland, Danmark og Sverige. Alt virker perfekt, diesel forbruket har gått kraftig ned, ligger på rundt 5.8.

Mekanikeren snakket flytende norsk siden han bodde i Norge før. 

Så alt i alt veldig hyggelig opplevelse og sparte mye. 

IMG-20220413-WA0000.jpg

IMG-20220413-WA0002.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, skrev Mondeo Power:

Da er det store spørsmålet hva prisen endte på😀

 

Hadde to valg (med hjelp fra noen polakker som er venner) med tanke på kvalitet og garanti

1: verksted nr 1 sa jobben tar 5 arbeidsdager siden de måtte sende mechatronics til sjekk og reparasjon pris 13500 Norske kroner inkludert alt. 

2:verksted nr 2 sa de kunne ta hele jobben i løpet av noen timer siden de hadde kløtsj, filtre og ventilhuset på lager, pris 18500 inkludert alt. Med 1 år skriftlig garanti. 

Valgte nr 2 siden han snakket norsk og hørtes veldig profesjonell ut. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Antall km på kassa før den tok kveld, og har det blitt skiftet olje og filter på kassa hver 60'km? Vurderer en 2.0 tdci med automat da det visstnok er gode kasser om blir vedlikeholdt.

Edited by Hypnotizer
Link to comment
Share on other sites

Denne bilen (uten tilhengerfeste) gått ca 250000 og ja olje og filter skiftet før hver 60000 km. 

Hadde en annen mondeo og på ca 115000 var girkassa ødelagt. 

Fikk beskjed av verkstedet at bruk av tilhengerfeste, dårlig bilbatteri og dårlig programvare er årsaken til at så mange powershift clutch begynner å bli dårlig på under 50000 km

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...