Jump to content

Mondeo MK4, sette tid og dato på annen måte enn på original radio?


audun-eg

Recommended Posts

Hei. 

Har montert en ettermarkeds storskjerm Android kinaspiller. Tok strømmen da jeg monterte, og det medførte selvsagt at klokke, dato selvsagt ble nullstilt. Er det noen måte å sette tid og dato på f.eks. med ForScan eller ElmConfig? Eller via Converse-skjermen? 

Eller må jeg rett og slett koble på original radio midlertidig for å stille inn?

Link to comment
Share on other sites

Har en slik kinagreie og klokken funker, men vet faktisk ikke om man stiller klokken fra Androidenheten eller fra convers. Jeg stilte klokken inn ved montering men husker rett og slett ikke om det gjorde noe med klokken i bilen. Når vi gikk til sommertid så endret begge enheter seg automatisk og går synkront. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, xr4ti said:

Har en slik kinagreie og klokken funker, men vet faktisk ikke om man stiller klokken fra Androidenheten eller fra convers. Jeg stilte klokken inn ved montering men husker rett og slett ikke om det gjorde noe med klokken i bilen. Når vi gikk til sommertid så endret begge enheter seg automatisk og går synkront. 

Akkurat. Da vet jeg i hvert fall at det skal være mulig. Klokka på mediaenheten stilte seg inn automatisk da jeg koblet den til nett, så det er ikke der problemet ligger. Etter det jeg kan forstå, er det ingen annen måte å stille tid og dato enn fra mediaenheten. Kanskje jeg skal prøve å stille inn manuelt.

Link to comment
Share on other sites

Haha, men funket det, er Conversklokken riktig nå?

Sjekket litt på min i går og Conversklokken lar seg ikke stille fra lydenheten, de er to forskjellige enheter uten kommunikasjon ser det ut som, utenom bruken av fjernstyring for kanaler fra rattet.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, xr4ti said:

Haha, men funket det, er Conversklokken riktig nå?

Sjekket litt på min i går og Conversklokken lar seg ikke stille fra lydenheten, de er to forskjellige enheter uten kommunikasjon ser det ut som, utenom bruken av fjernstyring for kanaler fra rattet.

Jada, klokka er riktig nå. Skal teste og se om programmering av parkvarmer funker i kveld, men det bør den vel gjøre. 

Er jo helt idiotisk at jeg ikke sjekket om dato og tid lot seg stille på Convers-skjermen før jeg spurte... 😅 men jeg har alltid gjort det via Sony-enheten før, så jeg har aldri brukt den funksjonen. Vel, vel... 😂

Jeg koblet også den medfølgende OBD-pluggen i går, og får dermed signal til turteller og speedometer. Helt unødvendig, selvsagt, men...

Koblet også ryggekamera. Det slår seg på automatisk når jeg setter bilen i revers, men kameraet viser ikke veldig langt bak bilen. Mulig det er en innstilling.

Nå vises også funksjon hvis dør eller bakluke er åpen med en 3D illustrasjon av en bil og hva som er åpent. Problemet er bare at når førerdør er åpen, viser displayet bakdør på passasjerside osv... Bakluka, tolker den riktig da... 😄

Edited by audun-eg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Hei. Jeg har lyst til å legge til noe her siden jeg eier en mondeo titanium CC. mk4 2012 med Convers-skjermen.

original radio spesielt den med navigasjon bruker Convers-skjermen en god del til å vise radio info og kart info også videre. Du kan fort miste alt dette når du bytter til ny bil spiller (android). Jeg synes mondeo mk4 med Convers-skjermen virker litt uferdig eller at den ikke er helt ferdig lagd. Vikti info som motor temperatur og batteri måler å inne temperatur vises ikke. Du har heller ikke norsk språk men kun svensk som nærmeste.

vær gan du skrur på radioen så tar de ca. 5 minutter før stemme aktivering data er ferdig lastet inn. Den er inni bluetooth modulen.

Lyd kvaliteten er ikke den beste å radioen har  ingen skikkelig lyd justering som en full EQ.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/18/2023 at 8:42 PM, Fordium said:

Hei. Jeg har lyst til å legge til noe her siden jeg eier en mondeo titanium CC. mk4 2012 med Convers-skjermen.

original radio spesielt den med navigasjon bruker Convers-skjermen en god del til å vise radio info og kart info også videre. Du kan fort miste alt dette når du bytter til ny bil spiller (android). Jeg synes mondeo mk4 med Convers-skjermen virker litt uferdig eller at den ikke er helt ferdig lagd. Vikti info som motor temperatur og batteri måler å inne temperatur vises ikke. Du har heller ikke norsk språk men kun svensk som nærmeste.

vær gan du skrur på radioen så tar de ca. 5 minutter før stemme aktivering data er ferdig lastet inn. Den er inni bluetooth modulen.

Lyd kvaliteten er ikke den beste å radioen har  ingen skikkelig lyd justering som en full EQ.

Det du mister i Convers-skjermen, er telefon-funksjonene, samt at media-fanen kun viser et bilde av en cd og skriften mp3. Det gjør i utgangspunktet ingenting, da info på denne skjermen som du sier, er sparsom uansett. Det jeg har mistet er voice-kontroll, men det kan stilles inn på androidenheten. Jeg brukte den ikke før heller, så det har jeg ikke brydd meg om. I tillegg, er den medfølgende micen til handsfree telefon betydelig dårligere.

Jeg vet ikke hvordan lydkvalitet er i original satnav-enhet, men jeg hadde Premium-systemet med Sony enhet som jeg egentlig synes låter bra. Android-enheten låter ikke mye dårligere, men jeg savner litt funksjonen med at volum justerer seg automatisk med økt fart/støy.

Når jeg først er her, kan jeg jo nevne at jeg har fått ordning på de andre utfordringene jeg hadde. Enheten funker fortsatt helt fint, så alt i alt er jeg fortsatt godt fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...