Jump to content

Lufting av bremser ved hjelp av FORScan


Ludvig

Recommended Posts

Hei! 
 

Jeg har en 2012 Ford Focus, hvor jeg har byttet begge caliperene bak. Og i den operasjonen lot jeg den ene bremseslangen stå åpen noe vel lenge. Jeg slet med å lufte manuelt, og etter 3-4 forsøk ga jeg opp. 
 

Har nå anskaffet meg FORScan, og har luftet alle fire hjulene to ganger ved hjelp av programmet uten hell. Jeg fulgte ett par videoer på YouTube hvor de valgte «Brake Hose» når det ble spurt hva som ble byttet. Jeg forstod det slik at det da blir gjort en grundigere lufting?
 

Jeg har muligheten til å velge «Brake Caliper», men før jeg prøver en tredje gang; kan det vere noe annet som gjør at jeg ikke får luftet skikkelig? Eller må jeg bare gjøre det noen ganger og håpe at det hjelper?

// Takk for innspill!

Link to comment
Share on other sites

Har aldri vert borti noe så gale selv. Har jo luftet en del manuelt uten problemer, men her er det noe som skurrer. 
 

Jeg skal prøve å gi den noen runder til for å se. Det kan da ikke vere så vanskelig dette, når der ikke er noen lekasje. 

Link to comment
Share on other sites

Fikk du fiksa det? Noen kalipere kan være vanskelig å få luftet helt om man ikke forhåndsfyller kaliper før man setter på bremseslangen. Gamle slanger kan også svelle innvendig men sjelden så mye på 10 år at de ikke har gjennomstrømning.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei! 
 

Jeg har holdt på nesten daglig uten å ha følt noe fremskritt, før akkurat nå. 
 

Vet ikke om det var pga.den nye bremsevæsken jeg begynte å etterfylle med. Jeg har faktisk kun «resirkulert» væsken jeg har tappet ut, siden jeg gikk tom for ny væske underveis. Jeg følte jeg kom litt i riktig retning, da pedalen ble noe fastere og jeg faktisk turte å ta bilen på en ørliten test-tur uten å føle at jeg ikke hadde bremser. Men føler at keg gjerne kunne fått bremsene til å ta litt mer, så jeg tenker å kjøpe mer bremsevæske i morgen og lufte en runde til for å se om jeg får pedalen enda litt fastere. 
 

//

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...