Jump to content

Ulyd fra motor på tomgang, forsvinner ved pådrag (Vedlagt video) Ford mondeo mk4 2008 2.0 tdci.


Hypnotizer

Recommended Posts

  • Hypnotizer changed the title to Ulyd fra motor på tomgang, forsvinner ved pådrag (Vedlagt video) Ford mondeo mk4 2008 2.0 tdci.

Gikk ut å testet litt etter innlegget ditt, og det kan virke som utløserlageret er synderen. Merker vibrasjon på clutchen og lyden forandrer seg når jeg tar inn og ut clutch. Ble nesten helt borte et øyeblikk.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei. jeg er ny her.  Jeg har nettopp kjøpt meg en 2l 140hk automat Ford Mondeo titanium mk4 2012 CC. combi cupe 5 dørs.

Hadde vært artig om noen kunne si sin mening om denne bilen og va de syns om den.

Min erfaring er at dette er en god bil å kjøre men Ford har valgt litt for mange billige løsninger! 

1. Bilen ruster alt for fort under og i støtdemper tårna noe jeg også har sett på youtube.

2. Bilen har litt for mye dekk støy selv om jeg bruker Nokia Hakka blue 505/55R16.

3. Dashboard LCD Display i bilen er tragisk dårlig satt opp når de gjelder informasjon som vises. bilen viser alt for lite viktig info. i istedenfor så er entertainment systemet å navigasjon høyt prioritert i denne skjermen i steden for viktig info som batteri volt å temperatur også videre.

4. Stereoen i bilen har ikke spesielt bra lyd kvalitet!! Skuffende!!

5. USB og line inn er litt dumt plassert inni hanskerommet.

6. Sete varmer brytere er idiotiskt plasser foran koppholderen mellom seter noe som er dumt om du søler brus for da kommer det oppi brytere. Når jeg kjøpte bilen måtte jeg ta ut brytere å rense de! 

7. litt for mange skruer i motoren ruster litt for fort og skruer til luft filter boksen er av elendig kvalitet å ruster fort og siden de er stjerne skruer så blir de da vanskeligere å bruke en de skruer med mutter hode blir.

8. Bagasjen på en CC. combi cupe som jeg har er ikke av de peneste son utseende når du lokker opp bagasje lokket, der er Stasjons vogn mye penere.

9. Frontlys plast glass har en tendens til å løsne i limingen å fuktighet kommer inn noe som er vanlig på Mondeo mp4.

10. Baklys har en tendens til å få sprekk få skade rundt  noe som ikle ser pent ut.

11. Sidespeil går automatisk inn når du låser bilen noe du ikke kan skrus av, og som er dumt om vinteren om speile sitte fast av snø og is.

12. Sikrings boks er dumt plasser under en filt fille under hanskerommet noe som er en ganske uelegant løsning av ford.

13. Girkassen er satt opp lit dumt på min bil. Gir du litt mye gass fra stillestående så har du litt turbo forsinkelse å når turboen endelig kommer i gang så går turtall litt høyt opp  å står der lit for lenge før automaten  girer. Ford burde ha justert softwaren til girkassa litt bedre.

14. Metal stenger på nakkestøtter i baksete ruster/korroderer litt fort siden metal ikke er rust fritt. Når du tar di opp å ned så får de riper å begynner å ruste/korodere. Jeg måtte ta en kraftig polering på minne.

15. Har hørt at airbag modulen er montert under koppholderen mellom setene og at du aldri skal legge telefonen der siden modulen kan ta skade av de.

Link to comment
Share on other sites

Kurant bil som er god å kjøre, men med en del billige/ugunstige løsninger som du selv nevner. Premium høyttalerne i min titanium 2008 mod er nokså god, men blir holdt tilbake av sony spilleren. Sørg for at clutchsett og svinghjul har blitt byttet om bilen har gått over 200k. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hypnotizer said:

Kurant bil som er god å kjøre, men med en del billige/ugunstige løsninger som du selv nevner. Premium høyttalerne i min titanium 2008 mod er nokså god, men blir holdt tilbake av sony spilleren. Sørg for at clutchsett og svinghjul har blitt byttet om bilen har gått over 200k. 

Denne spilleren og dashbord skjermen er den peneste kombinasjonen men spilleren har inken skikkelig tone kontroll som får lyden bra. Det er ferdige innstilte popp. Rock. Jaz. Og bass diskant og loadness  justering og ikke manuel juster bar equalizer som er de beste

15ca03ab6176e8f3f081d48b106ac186.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hypnotizer said:

Liker 2 literen og synes bilen er pen i stasjonsvogn, så vurderer å skaffe meg facelift fra 2010.

Skulle jeg hadt ny bil nå så hadde de ikke blitt en ford mondeo nei. Ja 2l 140 diesel er en bra å sterk mottor og bilen er god å kjøre. Men det er så mye annet negatift som trekker ned en del!

Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, skrev Fordium:

Denne spilleren og dashbord skjermen er den peneste kombinasjonen men spilleren har inken skikkelig tone kontroll som får lyden bra. Det er ferdige innstilte popp. Rock. Jaz. Og bass diskant og loadness  justering og ikke manuel juster bar equalizer som er de beste

15ca03ab6176e8f3f081d48b106ac186.jpg

Er justerbar eq på den spilleren, har slik selv i min Kuga

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, grcossie said:

Er justerbar eq på den spilleren, har slik selv i min Kuga

Hva er en   justerbar eq. For deg ?

Du får aldri lyden bra med de instillinger jeg har.  Dette er ammatør eq. Som jeg ikke kaller eq. Se bilder

IMG_20220607_173131.jpg

IMG_20220607_173118.jpg

Dette her er en equalizer.

 

 

130DM1500-EQ-dispaly.jpg

Edited by Fordium
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, grcossie said:

Ikke full eq som du har nede der, tenkte på den mitdtre bildet, Er ikke så mangen biler fra den tid i den prisklassen, som har full eq org, men selvsagt finnes det

Om du kjøpte en billig pioneer bil spiller eller sony eller mange andre så var de nesten alltid full EQ. På fabrikk monterte spillere så er det nesten aldri de.

De justeringer som jeg har i min Ford klarer aldri å få bra lyd! Jeg har prøvd en del. Skuffende at en så flott bil ikke har bedre lyd eller full EQ. justering. Du trenger faktisk ikke noe mere en noen høyttalere som klarer lit bass og 2 diskanter foran og bak og full EQ. 10 bånd så får du ganske bra lyd om du justerer EQ riktig.

De er absolutt en del ting på/i  denne ford mondeoen 2012 som burde ha blitt gjort annerledes etter min mening.

motoren som jeg  har er en   2.0l tdci peugeot mottor å skal være en bra mottor og bedre en den i mk5 mondeo etter de jeg har hørt.

Har du noen gan sett på (Alan Howatt) fra England på youtube ? De er et verksted der de driver å reparerer mye mondeo MK4.

How Good Is The Mk4 Ford Mondeo......Any Faults??

 

Edited by Fordium
Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, skrev Fordium:

Om du kjøpte en billig pioneer bil spiller eller sony eller mange andre så var de nesten alltid full EQ. På fabrikk monterte spillere så er det nesten aldri de.

De justeringer som jeg har i min Ford klarer aldri å få bra lyd! Jeg har prøvd en del. Skuffende at en så flott bil ikke har bedre lyd eller full EQ. justering. Du trenger faktisk ikke noe mere en noen høyttalere som klarer lit bass og 2 diskanter foran og bak og full EQ. 10 bånd så får du ganske bra lyd om du justerer EQ riktig

Nettopp, på uorg får man jo dey meste, har hatt en div spillere opp gjennom, men var andre tider da jeg var intr i bilstereo, men greit med fin lyd da

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Hypnotizer said:

Mulig å koble til en ekstern forsterker på et vis? Blir ikke overrasket om den spilleren ikke er av beste kvalitet.

Spilleren jeg har i min bil er av bra kvalitet men mangler full eq. vet ikke om de er muligheten til å få AUX  ut på denne spilleren.

son ser den ut foran å bak. om de er denne du har?  https://www.ebay.co.uk/p/1485589311   

Link to comment
Share on other sites

Du får det til å høres ut som at det er en del feil på disse modellene, mens på videoen du linker til så får bilen for det meste ros. Airbag modulen under koppholderen som kan streike om du har mobilen oppi der er dog en stor tabbe fra Ford. Av det jeg har undersøkt virker Mk4 til å ligge midt på treet når det kommer til driftskostnader/pålitelighet. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Hypnotizer said:

Du får det til å høres ut som at det er en del feil på disse modellene, mens på videoen du linker til så får bilen for det meste ros. Airbag modulen under koppholderen som kan streike om du har mobilen oppi der er dog en stor tabbe fra Ford. Av det jeg har undersøkt virker Mk4 til å ligge midt på treet når det kommer til driftskostnader/pålitelighet. 

Det er ikke de at bilen ikke er driftsikker. virker som bile er relatift drift sikker. Men denne bilen har feil svakheter på andre ommeråder.

Hus at dette er en premium bil å en relatift høy modell, spessielt titanium som jeg har  å da forveter du litt mere av den en de du gjør av en polo.

Om jeg husker riktig så er bilen i videoen en enkel basic model med manuel gir. 

Jeg har en titanium 2012. Har blant annet sett en del videoer der folk har problemer med at frontlys glass løsner fra reflektor å slipper inn vann.  Denne bilen kan få litt får fort lit for mye rust under om den ikke er textylert under. Bilen har etter min mening hakket for mye dekk støy. 

De er litt for mye småting  som etter min mening er designa litt dumt eller litt for billig.

Den 2l 140hk diesel mottoren er en bra mottor.

Go bil å kjøre!

Bilen har et pent  utseende!

Edited by Fordium
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei i gjen. Jeg prøver meg på et annet spørsmål angående Mondeo Titanium mk4 2012.

Jeg har en utgave som er importert fra Tyskland men jeg kjøpte den i norge. Dette medfører at jeg har en bluetooth modul med tysk programmvare instalert.

Når du prøver å oppdatere bluetooth modulen med USB. så velger den den tyske oppdateringen å al tale meldinger som at du er tilkobla bluetooth er på tysk, men talestyringen er på engelsk. De jeg lurer på om noen har peiling på er om du kan oppdatere BT. modulen via  forscan obd2 å tvinge den til å instalere en oppdatering med et annet språk? Via usb så kan man kun oppdatere til nyere oppdatering, og siden jeg allerede har den nyeste så kan jeg derfor ikke legge inn en ny oppdatering med et annet språk. Derfor spør jeg om noen vet om jeg kan få til en oppdatering via  forscan obd2 ? Om noen også vet om en video på youtube.

Edited by Fordium
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Fordium said:

Hei i gjen. Jeg prøver meg på et annet spørsmål angående Mondeo Titanium mk4 2012.

Det holder med den nye tråden du laget i Bilstereoforumet https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/82996-bluetooth-module-mondeo-titanium-mk4-2012/

Da er det ingen grunn til å stille det samme spørsmålet i denne tråden fra mai i år som gjelder motor på tomgang.

Du får en advarsel for dobbelposting.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, and said:

Det holder med den nye tråden du laget i Bilstereoforumet https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/82996-bluetooth-module-mondeo-titanium-mk4-2012/

Da er det ingen grunn til å stille det samme spørsmålet i denne tråden fra mai i år som gjelder motor på tomgang.

Du får en advarsel for dobbelposting.

Du får det til å høres ut som jeg har gjort noe veldig alvorlig noe!

Du tror alle som skriver i dette Ford forumet vet om ALLE regler som dere har? Det er ikke tilfelle! Jeg er relativt ny og har ikke vært så alt for aktiv på dette forumet!

Mange ganger når jeg er innom andre forumer på leiting etter hjelp så ser jeg mange tråder som er ubesvart! Da tenker jeg at der du allerede har vert innom å fått svar er de lureste sted å fortsette å spørre om ting. Så tenkte jeg at det også er lurt å starte en ny tråd for å dobbelt sikre seg så flest mulig personer ser mitt spørsmål.

Man kan først si i fra om reglene man har i tilfelle vedkommende ikke viste om de istedenfor å gi bot å en prikk med en gang!

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Fordium said:

Mange ganger når jeg er innom andre forumer på leiting etter hjelp så ser jeg mange tråder som er ubesvart! Da tenker jeg at der du allerede har vert innom å fått svar er de lureste sted å fortsette å spørre om ting. Så tenkte jeg at det også er lurt å starte en ny tråd for å dobbelt sikre seg så flest mulig personer ser mitt spørsmål.

Man kan først si i fra om reglene man har i tilfelle vedkommende ikke viste om de istedenfor å gi bot å en prikk med en gang!

Tenk om alle brukere skulle gjøre som deg å dobbelposte? Det er det dessverre noen som gjør.
Ikke bare dobbeltposter, men trippelposter fordi hvorfor dobbelt sikre seg når man kan trippel sikre seg at flest mulig ser spørsmålet deres?

Forum og oppførsel på forum har ikke forandret seg siden forum ble normalt sent 1990tall på internettet så dette bør ikke være noe nytt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...