Jump to content

Lys i instrumentpanelet og DPF spørsmål


Btree

Recommended Posts

Heisann.

Anskaffet en focus 2006 hatchback tdci gådd 107tusen, kjempe bil til å fra jobb. 
har koblet opp bil stereo men kan ikke minnes at lyset i instrument panelet har lyst opp slik som på bilde når bilen er stengt, skal ikke lyset være av? Eller er det standard på ford?
 

annet spørsmål rundt DPF filteret. Bilen har i utgangspunkte blitt daukjørt av en eldre dame. Så motorlampa kommer på og har prøvd å koble til pc for å sjekke feilmeldinga (sjekk bilde nr 2 ) . Har prøvd med ståff i dieseln og kjørt på høyt turtal i 60 km/t. Men ingen endring.

6A4D0967-BA7C-4E65-B7B0-DA54A425B133.jpeg

8D888336-EBF0-4319-AF0D-5FF2F8EBA909.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Er kjent problem med dårlige loddinger på instrument, ofte går de vekk om du slår i dashbord. Du får ikke regenerert med feil på additive, må få fyllt opp tanken og nullstilt verdien. Sjekk og at du ikke har hull i slangene til differansetrykk sensor

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei igjen nå har jeg fådt bytta differansesensor og slangene rundt det og den feil meldinga er borte men sitter fortsatt med fuel meldinga, bilen nykker litt når jeg er rundt 40 km/t . Skjønner ikke hva fuel additive meldinga betyr. 
 

hva slags middel skal jeg fylle på og eventuelt hvordan nullstille verdien?

se vedlegg 

024F8C9D-C401-4FFC-9765-9F83215A1DB7.jpeg

Edited by Btree
Link to comment
Share on other sites

Bak, under bilen, er det en liten tank som skal inneholde en væske, også kalt PAT eller EOLYS. Ligger flere videoer på nett om hvordan du fyller den tanken. Finnes flere ferdige sett å få kjøpt men du kan lage til noe enkelt selv og bare kjøpe væsken.

Når det fylles EOLYS/PAT så må systemet resettes, om ikke så vil ikke systemet fungere. Med andre ord så må du ha et diagnosesystem som kan reaktivere systemet. Husker ikke intervalen på fylling og reaktivering men mener det er rundt 70000.km men det må du sjekke. Det jeg stusser på er at det er DPF og EOLYS/PAT på 2006-modell da kravet kom  i 2007. Har selv hatt 2006-modell uten dette, kun med katalysator.

Ser du bruker VCDS, det er jo et VAG-program, viste ikke man kunne bruke det på Ford!

Link to comment
Share on other sites

30 minutter siden, skrev xr4ti:

Bak, under bilen, er det en liten tank som skal inneholde en væske, også kalt PAT eller EOLYS. Ligger flere videoer på nett om hvordan du fyller den tanken. Finnes flere ferdige sett å få kjøpt men du kan lage til noe enkelt selv og bare kjøpe væsken.

Når det fylles EOLYS/PAT så må systemet resettes, om ikke så vil ikke systemet fungere. Med andre ord så må du ha et diagnosesystem som kan reaktivere systemet. Husker ikke intervalen på fylling og reaktivering men mener det er rundt 70000.km men det må du sjekke. Det jeg stusser på er at det er DPF og EOLYS/PAT på 2006-modell da kravet kom  i 2007. Har selv hatt 2006-modell uten dette, kun med katalysator.

Ser du bruker VCDS, det er jo et VAG-program, viste ikke man kunne bruke det på Ford!

Ja, krøp under bilen og så den lille tanken. var innom Biltrend og fikk det jeg trengte og anskaffet slange og trakt.

men du sier jeg må resette systemet, for meg virker det som at det er best å dra til verksted og få gjort dette?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...