Jump to content

Volvo f408


Sierrakaren

Recommended Posts

God morgen, har kjøpt meg ein volvo f408 1984 tippbil og finner ingenting av informasjon. Har behov for og vite ka slags olje som skal på den 

Blandt 

Gearkasse

Difrensial

Bremseveske

Hydraulikkolje

Kjenner du noken som har ein eller har hatt ein sånn? Har søkt på alt slags mulige ting og finner ikkje ut av ka slags oljetype som er på.

Og nei er ikkje ein volvo fan og skulle egentlig kjøpe ein ford tippbil men så var denne klar for eu kontroll og 50 tusen billigere 😁

Er det noken som kan hjelpe, den står nå på ein utkjørsel som ikkje er heilt egnet, bremseveska er graut og henger litt på pedal.

Mvh 

Sierrakaren

DSC_1258.JPG

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Er Cargoen 50K dyrere eller var det F-250? Er noen tiår siden sist jeg så en Cargo i trafikken.

Jeg gjør alle som leser denne tråden en tjeneste, og gjør tråden mer aktuell. Kan tilføre at Cargo og Sierra har noe til felles.
Dette visste du selvsagt fra før om du kan din Sierra. Ikke det nei? Gå rett til denne linken: Patrick Le Quément

Cargo hadde jeg som lekebil så Olvo kan jeg ikke hjelpe deg med, men det finnes da noen forhandlere i fylket ditt bør ha kunnskapen? www.volvotrucks.no/dealer-locator.

Link to comment
Share on other sites

Det var ein 1966 ford supercab. Er faktisk usikker på ka slags modell den var då han ikkje skreiv det og ettersom eg ikkje såg på den då reknestykket blei dyrt med frakt.

 

Har snakka med volvo og dei har sagt dei ikkje kan hjelpe meg, den var for gammel....

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...