Jump to content

motorbytte 2.4-2.9i...


Guest scorpioman

Recommended Posts

Guest scorpioman

Hehehe Æ gidder IKKE å skru mer bil på en stund nu for å si det sånn....

 

Trur æ har fått av et parti feilproduserte tennplugger.

 

Det stod motorcraft plugger på motoren,men det va overslag i en plugg pga at porselenet var løst på den øverste delen.

 

Men da æ bytta dem i tilsvarende bosch blei det overslag i allesammen.

 

Fordelerlokket er gulle fint og rent,pluggledningene er nye og de slo ikke over med motorcraft pluggene,pluggene er både rene og målt til riktig elektrodegap.

 

Skal dra til der jeg kjøpte dem å forlange nye....

Noen som har hatt lignende problemer?

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

Pluggan går ikke sånn,dem virker og alt men det lyser litt blått i toppen av dem bare...

 

Men nu bytta æ dem i sånndær fancy bosch super 4 så får vi se om den godtar det.... skal kjøre til k.nes i helga å ekke tilbake før på søndag så vi får håpe nymotoren holder... 8) God helg folkens........ :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

Jaja å nymotoren bestod ildprøven kirkenes tur/retur.

Har kjørt rundtomkring hele helga stort sett å DÆVEN DET VA DEILIG!!!!

Den her blokka virker litt kjappere i responsen enn den gamle men det kan sikkert ha med å gjøre at den hær bare har gått halvparten så mange km. :D 8) :D

 

Men pluggan gnistrer blått fortsatt...men bare når motoren er varm virker det som....har trodd jeg har fixa det flere ganger,helt til motoren er varm å man skal kontrollere litt etterpå.DRITT!

 

MÅ jo være de forbanna pluggledningan?! Dem "klikker" fint på pluggen men der må være dårlig kontakt allikevel??? Hjelp meg den som kan........... :?

 

Men dagens lille lyspunkt må jo være at den lille frieksosen ved grenrøret er borte,va bare å stramma BITTELITTEGRANN på to muttere ved 6.sylinderen,så blei det tyst. :lol:

 

Men nu synes æ at ventilan tikker...bare litt men nok til å bli obs på det....må vel ta titt der oxo en dag man får "ånden" over seg. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...