Jump to content

2.0cl 4x4 til 2.0 4x4 turbo?


kabbern

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hvor mye koster det egentlig og turbo konvertere enn doch? prata med et verksted i danmark de sa 45tusen bare for delene,synes dette hørtes mye ut. de snakka om : ny injection,turbo,rør,sport clutch,ny bensintank,ecu noe,intercooler,bremser.

Link to comment
Share on other sites

DOHC motoren jeg har nå er fra 93. å ny topppakkning for en stund siden...

vil dette da si at jeg ikke trenger vere livredd for å ta denne topppakkningen?

 

er liksom såpass at jeg går ut å åpner panseret å sjekker etter olje å kompresjon i expansjonstanken å etter kjølevæske i olja hver dag...

 

kjører også uten termostat... er dette skadelig for motoren?

Link to comment
Share on other sites

quote :morty

jeg har nå laga en IST.

 

med ORG KOMP, ORG toppakning ORG kam, S2 dyser og nå lader jeg 1,2 bar UTEN NOE problemer...

 

 

jada morty , alt du har er jo selvsagt mye bedre enn alle andres, hvor lenge tror du det holder da? før du blåser toppakningen din? eller smelter stempla? var nettopp dette jeg mente med innlegget. totalt blåst for å kunne erkjenne at noe annet duger. og sitt eget er best,uten å kunne begrunne hvorfor. hvis du ikke skjønner hvorfor toppakning eller stempler ryker etterhvert kan du jo spørre feks garnes. er vel 3 stk ohc med alt orig som står blåst hos han........ noe som garantert vil skje med din også. hvis du bare hadde kunne skjønne hvorfor, ikke ment som noe person angrep. bare dritt lei av å høre samme smørja fra deg morty. uten at du begrunner noe. og at alt du har ser så mye bedre ut enn andres... ta en titt på doningen din før du uttaler deg da...... :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Link to comment
Share on other sites

til boast. alt er avhengig av hvor særiøst du vil bygge en motor. med fullt avbalansert bunn. smidd stempel osv. så koster det ja. .. skal du lage et lav budsjett bygge, så vil jeg tippe rundt 7-9000 kr, for brukte deler. turbo ,ic ,div rør, slanger, oljekjøler,og adpater.pluss ny toppakning og sterkere bolter itilegg ville jeg brukt en ekstra dyse. slik at du ikke kjører magert. ladetrykk på ca 0.7. da skulle effekten havne på ca 170-180 hk. ikke mye men billig moro som holder.

Link to comment
Share on other sites

quote:DOHC motoren jeg har nå er fra 93. å ny topppakkning for en stund siden...

vil dette da si at jeg ikke trenger vere livredd for å ta denne topppakkningen?

 

er liksom såpass at jeg går ut å åpner panseret å sjekker etter olje å kompresjon i expansjonstanken å etter kjølevæske i olja hver dag...

 

kjører også uten termostat... er dette skadelig for motoren?

 

normalt skal du ikke behove å bekymre deg ovenfor dette nei,,, toppakningen du har der er jo som møffe oxo tidligere har nevnt en firelags pakning. det som er viktig er at du kjører med en god frostvæske. og ikke no billig dritt.

 

å kjøre uten termostat er vel absolutt ikke å anbefalle, da motoren ikke oppnar skikkelig driftstemperatur. dette kan være skadelig for motoren i lengden.

Link to comment
Share on other sites

jeg har kørt 180000km med den nye toppakning på min gamle motor og den var tunet uden problemer og da jeg tog motoren ud sidste weekend og den havde gået 300000km i alt var der ingen problemer med motoren ud over den var slidt.. det sker når man bygger en motor om til at kunne ta 7000 omdr og bruger det ofte.

 

for at ridse værdierne op igen på de forskellige motore.. toppen på en OHC skal laves for 5-10000 for at kunne flowe luft nok til mange hk. og den orginale type9 gearkasse holder ikke til ret meget mere end 160-170hk..

 

toppen på en dohc skal ikke røres pga den har meget store flotte kanaler. så der var der lige 5-10000kr at bygge motor for og gearkassen (MT75) holder op til over 300hk. så der var der lige lidt flere penge at bygge motor for. så i sidste ende er det jo en dårlig forretning at bygge en OHC om til turbo.

 

ang den lavere komp der er i en OHC så flytter det ikke det helt store. du sænker jo kun din komp for at undgå tændingsbanken. som sftes kommer af dårlig styring af motoren altså en ikke velejnet ECU til tryk.

 

man kan godt køre med dohc´s 10,4:1 og 0,7 bar. der var en tuner der byggede 50-60 sierra dohc turbo (kolstrup) her i dk. de blev kaldt for mini cosworth. de havde 0,5-0,7bar og yede 170hk.. men de trak som død og helvede pga den høje komp og gode motorkareterstik som en dohc motor har.

Link to comment
Share on other sites

DOHC motoren jeg har nå er fra 93. å ny topppakkning for en stund siden...

vil dette da si at jeg ikke trenger vere livredd for å ta denne topppakkningen?

 

er liksom såpass at jeg går ut å åpner panseret å sjekker etter olje å kompresjon i expansjonstanken å etter kjølevæske i olja hver dag...

 

kjører også uten termostat... er dette skadelig for motoren?

Er vel mer ventilstyringene du bør bekymre deg for. De har en lei tendens til å falle ned.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...