Jump to content

Cos2wd88

Gjest
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Vestfold
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Cos2wd88's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Det har jeg ikke målt, men det er så mye at det kan virke som en lekkasje faktisk.. Dagligdags oppfattelse av det er: Peiler, det er rett under max, det går noen dager/uker.. vanlig kjøring til butikken/arbeid (ikke noe unormalt mye) og så peiler man den igjen... da kan den finne på å nesten være tørr på pinnen. Tanke opp 1,5-2L igjen, repeat. Så det er de mengdene hehe Skal ta en litt dypere sjekk til helga igjen, trykktest og diverse. Dette er jo ikke bra, så må fikses asap egentlig, hvis jeg skal beholde bilen. Den har større bruksverdi enn salgsverdi, så finner jeg ut en lur løsning for å få fiksa dette så er det jo bare å beholde ho. Har kommet frem til det selv, etter å ha pratet med en tidligere Ford mekaniker og googla litt.. så det er vist ikke noe "unormalt" problem med akkurat de motorene. Stepelringer! sa'n (mekanikern)
  2. Jeg får følge med litt fremover, også har jeg ikke noen god grunn til å bytte olje merke, det er nok heller noe galt en plass. Jeg mistenker ringene også, så jeg får nok gå på med en lekkasjetest, og ellers dykke litt dypere ned i motoren her nå.. Kan ikke fortsette med det forbruket, går jo ut over heile systemet detta her. Kan gjøre et forsøk med kjemiske midler først, evt så kan jeg la den stå med en dundermix (diesel/rustløser) over ei ukes tid. Til syvende og sist blir jo dette et regnestykke. Har muligheten for å gjøre en del selv, som man igjen sparer mye penger på, men et sted stopper det jo.. hva er en sånn verdt på Finn nå.. 20k? Får gå løs med litt testing først, så får jeg bare vurdere det ut i fra det.. Takker for svar, tips og velkomsten så langt folkens! - Skulle det være noen andre som leser dette, og har vært borti samme problem, så er det bare å hyle ut med løsninger / tips / "hva gjorde du" osv. - Måsta redda fooorden fan' !
  3. Jeg kan ikke si at den "ryker", altså... med de mengdene som går med så burde det ryke mye, noe det ikke gjør. Motor virker ikke slapp av noe slag, av det vi kan kalle en 125hk stæsj kvikk da.. hehe Har også mistenkt ringer/tetninger, turbo ble den aldri utstyrt med dessverre. Ja, jeg har bare hatt god erfaring med Castrol generelt.. Bruker det på varebilene mine, bmw'n, forden og tidligere biler, har aldri vært noe tegn på problemer med castrol i mitt eie. Jeg forstår jo at ting ikke lever evig, og at et lite forbruk må man regne med når vogna har gått 6 ganger rundt jorda, men her forsvinner det liter på liter.. Her erre no' muffin's !
  4. Den er serva, tanka, og etterfylt med Castrol Magnatec 5-30 A5. (iht den store kloke boka) men mulig bytte av olje/kvalitet hadde gjort en forskjell.
  5. Hei ! Tenkte jeg skulle legge ut en post her på forumet for å se om det var noen som kunne komme med noen tips/triks for en oljetørst 1,8l Mondeo, 2004 mod. Bilen er godt ivaretatt, servicer er fulgt opp, og bilen er tross km-stand (240k) i veldig bra stand teknisk/utseende. Er ikke godt å si hvor mye den bruker av olje pr. kjørte km, men det er ekstreme mengder! Motor er tørr og fin, så dette er å regne som et rent forbruk av motoren - ingen lekkasjer Jeg har googlet litt, og dette er et "problem" med disse motorene har jeg kommet frem til... Spørsmålet er jo da: Er det noe å få gjort noe med? (utenom en total overhaling/bytte motor). Er det noen som har kommet frem til en varig løsning for det problemet? Alle tips og triks mottas med stor takk! (litt lei av å peile bilen for hver gang man skal ut å handle, i frykt for et havari rett nedi gata. "satt på spissen"
×
×
  • Create New...