Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Last week
  3. Teoretisk så skal det være enkelt ja. Bolter og slikt kan sitte litt om du må ta dette fra din bil og foringer kan være slitte så det må du vurdere selv. Roter også på hjullagerene for å sjekke om det er lyd i de og sjekk etter slakk, de skal være faste og fine. Legger ved en link til delekatalog/sprengskisser så har du litt å lese på i kveld 😉 Group Parts FORD Mondeo 2007-2014 (CA2) (7zap.com)
  4. Jeg har eid den. Du kan ringe meg på 95730179 etter kl 20.00. (Da tror jeg jentungen har sovna)
  5. Noken som har kjennskap til denne sierraen? Vurderer og kjøpe denne og blir langt og kjøre for ein bomtur. Virker hel og pen bortsett frå framfangeren som henger litt. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=133023773
  6. Tusen takk for god hjelp. Er dette hubene(navene)? Henger de fast på de langsgående bærearmene? Fant dette bilde på nett som het "trailing arm": Det er en som skal selge ramme med broer, dempere og de langsgående bærearmene men det er demontert og er hver for seg. Er det lett å sette sammen?
  7. Hei. Jeg har fått en merkelig lyd hver gang jeg bremser forsiktig. Lyden kommer fra venstre side foran. høres ut som gummilyd. Det virker som om lyden oppstår hver runde på hjulet. kjører jeg veldig sakte å tråkker bremsen forsiktig inn så hører jeg gummi(tror jeg) som sibber på hver eneste runde. Trykker jeg bremsen litt hardere inn så er lyden borte. ( ? ) kjører jeg vanlig uten å bremse er lyden borte. Hører ut som gummi?? Håper noen har vært borti dette før. Høres litt skummelt ut å kjøre slik. Hilsen Balltus
  8. Minner om utgangspunktet som var "tårer". Dette bekrefter enda en gang hvor sterkt Borg Warner selv har sabotert den fantastiske "52 mm, maks 450 hp, ikke 550 hp" EFR7064 turboen ved å ikke tilby turbinhus i korrekt størrelse. Til evt. nye lesere å ble det originale EFR7064 A/R0,83 turbinhuset byttet ut med ett maskinert og tilpasset Garrett T3 A/R0,48 turbinhus.
  9. Her er resultatet når baktrykket ble målt på Volvomotoren hvor dette turbinhuset først ble brukt. På generelt grunnlag gir en gitt turbo høyere baktrykk når den står på 2,3L 8V motor enn hva man ser når den står på en 2,0L 16V motor, så dette ser bra ut. http://forum.vccn.no/showthread.php?77089-B230FK-enkel-NO-CHIP-tuning&p=1089495&viewfull=1#post1089495 http://forum.vccn.no/showthread.php?77089-B230FK-enkel-NO-CHIP-tuning&p=1089737&viewfull=1#post1089737
  10. Fant denne liggende på loftet, da vedkommende som kjøpte bilen ikke ønsket å kjøpe med stereo. 🙂 Jeg har ikke bruk for den. 😅 Basskasse pluss nytt bagasjeromsgulv. Se annonse på finn: https://www.finn.no/273826312
  11. Jau, har vært ute å luftet den litt. Den lader nå behagelig kjapt. Satser på å bytte motor i vinter til lavkomp så får vi se hvordan det går.
  12. Her kan du prøve å å lagt inn dysekoder på nytt, visst ikke det hjelper så er det sjans for at du må bytte dyse på sylinder 2
  13. Hei! Er ute etter en cortina gt opptil 1966mod. Min far har 60års dag neste år og dette er drømmebilen som jeg ønsker og finne. Restaureringsprosjekt er også intressant. Håper noen kan hjelpe meg med dette Mvh daniel
  14. Noen forslag på hva det e som e feil
  15. Earlier
  16. Du kan la bærearmene bli igjen sammen med hubene(navene). Du ser at dette når du begynner å demontere.
  17. Mener at dieselfilteret kan bli på bilen ja. Om du tar av det må du vakumere systemet for å få start på den igjen.
  18. Takk. Skal dieselfilteret av sammen med traversen eller kan det bli på bilen? Hvor kan jeg demontere de langsgående bærearmene dersom de skal bli på bilen?
  19. Ja du kan fint demontere fjørene med en jekk under, som på filmen der. Er nok sikkert de hulla der de mener ja, er dieselfilter du har ringet inn der. Demonter bremseslangene i skjøten mot rør, må lufte brems ja, men ikke noe spes på der selv om de har abs
  20. Takk. Passer disse fjærklemmene fra Biltema? Men det går kanskje an uten fjærklemmer som her? Hvor bør jeg demontere bremseslangen, og kommer det luft i systemet? Hva med ABS? Dersom jeg velger å la de langsgående bærearmene være på bilen, hvor er bak på bakre nedre bærearmene? Det var rust på traversen ja. Her er bilde fra EU kontrollen. Var under bilen igår. Jeg fant rusthull to plasser på hver side. Er dette hullet i travers de sikter til?: Og er dette hullet i bærearm de sikter til?: Denne delen var ikke på bildet ditt. Hva er det og hordan demonterer man den? Er det flere ting som burde byttes her?
  21. Til fjærene kan du bruke såkalte fjærklemmer, de finnes som enkle og billige og til mer kostbare, se på Biltema. De langsgående bærearmene er de jeg har satt blå ring rundt og de foringene du må sjekke er de som er merket blå pil (på begge sider). Disse kan du også la henge igjen på bilen og ta de av bak på bakre nedre bærearmene men jeg ville sjekket og byttet disse foringene. Disse store foringene er et helvete å bytte på bil om man ikke har et spsialverktøy men om du har bærearmene løse så kan man bytte de uten dette verktøyet. Om du ikke har en kraftig elektrisk/luftdreven slagtrekker ville jeg lånt meg en, gjør arbeidet enklere. Spray gjerne alt av bolter etc med penetrerende olje, gjerne i flere omganger, før du begynner å skru for enklere å få av alt. Ellers så er alt logisk under der, om man har litt erfaring med bil. Hva er feil med traversen da? Rust? Bærearmene kan man enkelt bytte uten å ta av traversen men du trenger de fjærklemmene. Lykke til
  22. Supre tips her ja. Takk! Hvilket verktøy trenger jeg for holde fjærene innspent eller til å fjærne de? Hva er de langsgående bærearmene?
  23. Selger 2. bilen da vi egentlig ikke har behov for den lengre. En godt utstyrt Focus CC sammenlignet med Standard-utgaven, og relativt lite kjørt med sine 154000 km på telleren. Denne har helskinn seter, parkeringssensorer bak, regnsensor på vindusviskerne, Xenon lys, cruisecontrol, varmetråder i frontrute og 17" hjul som man ikke fikk på standard-utgaven. Byttet olje og filter i mai 2022. Byttet vindusheis på førerdør, eolystank og DPF-føler i forbindelse med EU-kontroll i juli 2022. 2 nye vinterdekk i januar 2022. Vinterdekk også på 17" alufelg. Reg. reim byttet i 2018 på 126000 km. Sprek dieselmotor på 136hk / 320nm. Forbruket ligger på 0.68 l/mil ved blandet kjøring. Defa motor- og kupèvarmer. Pen og velholdt bil. Bilen befinner seg på Ørlandet i Trøndelag. Send PM eller ta kontakt på tlf. 92029830 hvis du er interessert. Prisant: 50.000,- Se finn-annonse for flere bilder og info: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=273416808
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...