Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Ford Mondeo mk4 2009. 2l 116hk diesel
  3. Er 4 stk innvendig torx med hodene vendt mot senter bil. Disse kan sitte veldig fast og slagtrekker e.lign anbefales. Alternativet kan være å fjerne dekslene helt da disse ikke er påkrevd. En mulighet er også, om det er noe igjen av de, å tilpasse nye og poppe de fast til det som er igjen av de gamle (som en easy fix). Rear Knuckle And Suspension Arms FORD S-MAX/Galaxy 2006- (CA1) (7zap.com)
  4. Today
  5. xr4ti

    Clips

    Til hvilken bil og årsmodell?
  6. Olafsen87

    Clips

    Er det noen som vet hvordan clips man bruker for dekselet som er over radiatoren?
  7. Noen gode råd å få ut boltene på hjullageret slik at jeg får byttet bremseplatene bak, så langt jeg kan se er det ingen 6 kant bolt eller liknende, kun tapper som står ut. Ble fortalt at det var innvendig torx, men om det har vært er de helt forsteinet av møkk og rust. Har noen en god løsning?
  8. Fungerte med å koble fra batteriet, tusen takk for hjelpen.
  9. Hadde heller valgt 1.6tdci. Billigere å vedlikeholde, samt bruker mindre drivstoff. Bare registerreimbytte på 1.0 er over dobbelt så dyrt som på diesel motoren (20-25.000kr)
  10. Det som grcossie sier pleier å løse problemet. Bare husk at du må ha radio kode for å få den på igjen. Det er også en software oppdatering av DAB modulen tilgjengelig som også pleier å hjelpe når de henger seg.
  11. Prøv å reset radio til fabrikkinnstillinger. Kan være dab modul, evt prøv å kople fra batteri og hold minus og pluss kabel isammen i ca 10sek, da sletter man modul minne og kan få ting oppe å gå igjen
  12. Jeg har en 2014 S-max med DAB (dab radio/cd, 7"fargeskjerm). DAB radioen sluttet plutselig å virke (FM fungerer og alt annet, bortsett fra at det er dødt når jeg velger DAB), noen som vet hva man må gjøre?
  13. Yesterday
  14. Da er vi igjen over 24kr for diesel i Oslo. 24.11kr i dag fredag etter at den toppet to ganger på 23.91kr tidligere i uka. Forrige uke toppet diesel på 23.71kr så det er opp 40 øre på en uke. Oljeprisen har kjørt berg og dalbane de siste ukene, men den klatrer sakte oppover. Var noen fine uker i desember og januar jeg klarte å fylle 98 oktan for 20,xxkr. Det blir nok en stund til neste gang? Har allerede glemt prisene i forrige posten min fra oktober. 25.91kr diesel! Blitt bortkjemt med 98 oktan billigere enn diesel de siste 6 uker.
  15. Last week
  16. Nei du vil ikke ødelegge noe, men lyden vil kanskje utvikle seg
  17. Har kjørt rundt med denne lyden en stund nå. Bilen fungerer helt fint. Jeg lurer på om det er noe som kan bli ødelagt dersom det er de store foringene på ramma?
  18. Voksen kjøper i Oslo ønsker å kjøpe Escort Cosworth , helst strøken entusiast eiet med stoff interiør , tunet eller original spiller ingen rolle.
  19. Ja, der skulle jeg gjort en jobb. Greit å få en påminnelse. I fjor gjorde jeg noen nødvendige oppdateringer på serveren vår. Da krasjet "theme" vi har brukt i 10 år, altså oppsettet som bestemmer hvordan sidene skal se ut, farger, menyer osv. Fort og greit byttet jeg til et annet "theme". i teorien skulle alt innhold fortsatt være der, bare med litt annet utseende. Den teorien stemte ikke helt, og det må visst gjøres noen justeringer. Jeg skal ta tak i dette.
  20. Heisann! Har de siste 5 årene kjørt en Ford Fiesta 2013 1.0 som de siste par månedene har slitt med sitt og står for øyeblikket med startvansker til tross for at Ford har kikket på den to ganger. Så nå er valget tatt og det blir ny bil. Kikket på og prøvekjørt en Ford Focus 2016 1.0 EcoBoost som har gått 42000km, velstelt og fulgt service. Har googlet litt og ser det er veldig varierende hva folk synes og at det har vært litt trøbbel og kostnader rundt disse bilene. Noen som har erfaring her?
  21. Earlier
  22. Amen to that! Jeg har samme mening og den dagen det eventuelt blir slutt oljeboring (noe som jeg tviler sterkt på) og bensin ikke vil være tilgjengelig lenger blir mine biler 1/1 skala pyntebiler. Jeg er glad for at jeg har fått oppleve motorlyd, lukten av bensin og gleden av dette for dagens ungdom som vokser opp vil nemlig ikke. I mitt tilfelle har jeg vokst med Sierra, men for dem vil for eksempel Leaf være bilen de husker fra barndommen, som sant skal sies er grøss og gru. Jeg skjønner ikke hvorfor og jeg liker ikke trenden man går mot for hva er egentlig vitsen med en cuv som er designet for å ligne en personbil? Grisestygt hvis du spør meg! Mye offtopic her men iblant må man bare lette på meningene sine
  23. Tommelom93

    2024 Mustang

    Haha, ja og det er få som sier hva dem mener om merker og design🤭 Selv om Ford er mitt hjertet nærmest og alltid vil være det, må man ærlig innrømme at det er noen modeller som er mindre pene. Men det gjelder jo de fleste bilmerker. Et godt eksempel er hvordan BMW er blitt😬🤢😅 Jeg kan ikke si at jeg har snudd hodet etter de siste BMW modellene🤭
  24. xr4ti

    2024 Mustang

    Godt det er andre som ser det samme som meg, var redd jeg hadde blitt en gammel grinebiter 😂 I denne videoen så er journalisten veldig entusiastisk, men den ser mye bedre ut i rød og med mer farge på fronten så blir den ikke så "plastikk" i fronten. Sideprofilen er bra og klart gjenkjennbar fra både siste generasjon S197 og S550 men synes framskjermprofilen er noe for høy og moparhoftene bak og den kløften i hekken, ehh. Litt senk foran ville nok gjort seg.
  25. Ford Europa kutter ned i Køln, de skal satse mer på elektriske biler Ford to cut jobs as it restructures in Europe | Automotive News Europe (autonews.com) Men å bygge på VAG-plattform da 😲 Det er vel nå en skulle hatt mange tusen kvadratmeter under tak og kjøpt opp billige biler med turbomotorer, kule coupe og sedan-biler slik at ungdommen hadde hatt entusiastbiler i fremtiden. Men på den andre siden, det grønne skiftet er ikke reverserbart og en ting er sikkert, elektrifiserte biler har en prestanda som fort er overlegen det meste som er på markedet med stempelmotorer i dag, det er bare det at alle ikke vil ha en støgg mini-SUV. Godt å se at tyskerne ser ut til å ville beholde de klassiske sedan og coupene en stund til. Ser det er flere firmaer i dag som er i startgropen med elektrifisering av klassikere og om få år så er det nok å få kjøpt DIY-kit til flere klassiske modeller og universelle kit slik at vi kan elektrifisere våre klassikere. Men at Gamla vil få elektrodrift, no way. Ho skal få brenne bensin så lenge jeg lever, om jeg så må bore etter oljen selv 😄
  26. Tommelom93

    2024 Mustang

    Ja, det var vel det som var problemet siden Ford folket var vandt med Taunus og Granada designet. Nå har jeg alltid vært sedan og coupe mann (foruten Sierra mk1 5dørs og noen stv.) og hvis jeg skal være enda mer ærlig har jeg heller ikke særlig sans for Mondeo kombicoupe utenom mk5. Synes for eksempel at kombiversjonen av mk1 har en stygg og klumpete hekk som gjør det rotete i forhold til sedanen. Men nok offtopic fra meg denne fredagskvelden for denne tråden skulle jo egentlig handle det nye designet til Mustangen🤭
  27. and

    2024 Mustang

    Passat B2 kombikupe var for de sære folka. Det ser du i dag når det er større sjanse for å se en B2 stasjonsvogn enn kombikupe, og i følge salgstallene i 80 så skulle det ikke være mulig å ramle over en B2 stasjonsvogn i dag på feks VACNtreff. Det var først når B3 kom at Passat ble en folkevogn i Norge. Scorpio 1985 var for moderne. Sånn gikk det når Ford prøvde å tvinge frem karosseriutgaver når folk ville ha sedan. Scorpio ble ikke noe jeg kikket to ganger på før i 1990 da sedan og stasjonsvongen kom. Helmaks ble det først i 92-94 før Ford igjen ville tvinge på folk et karosseridesign de ikke ville ha i 95. Ganske sprø salgstaktikk. Omtrent alle andre japse og euromodeller hadde en sedan å tilby i tillegg til en kombikube og stasjonsvogn. Sierra er bilen mot normalen som allikavel kom ut på topp. Scorpio var ikke like heldig.
  28. Tommelom93

    2024 Mustang

    Sant så sant og for å være ærlig synes jeg kombi versjonen av Scorpio ser ut som en forvokst Sierra. Synes også at Scorpio kombi har for mye sideruter bak og rotete hekk, noe som gjør at jeg foretrekker sedan. Men det er synd at Scorpio'en ikke slo mer an for det er egentlig veldig gode kjøreegenskaper og komfort.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...