Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Last week
  2. Ja da er det muligheter, bare bruk prøvelampe eller voltmeter for å finne hva som er hva, finner ikke diagramet som viser halogen
  3. Vil tro det er halogen, veldig dårlig lys. Men der sa du noe, det er flere lamper på luka. 😆 Da håper jeg det er mulig med strøm stjeler.
  4. Du har led baklys ? De som har halogen baklys har bare baklys i lykta på bakluka
  5. Pleier være det, men med canbus så trenger man ikke det. Ta bilde av den lappen som er tapet fast ved kontakten der
  6. Takk for at du sjekka, skal demontere litt mer Vet du om det er 4 kabler som er normalt? Jord, lys, bremselys, ryggelys, og blinklys.
  7. Finner bare 4pinns kontakt på skjema, er ikke helt uvanlig at det er feil i skjema for tida, må leite djupere
  8. Oi glømte av denne litt ja. Skal sjekke litt mer her
  9. Lurte på om du fant noe ang 3 kabler til baklampe?
  10. Det er bare 3 pinner i kontakten ja, til hele baklampen. Er elektriker selv, men kjenner ikke helt til bilelektro og fargekoder.
  11. Må se nærmere på det når jeg er litt mer opplagt, trøtt nå. Er det bare 3 pinner i kontakten, eller er det en som ikke er i bruk?
  12. Jeg er Ford tekniker, var nå dårlige greier fra din forhandler må jeg si
  13. Pr51948 Hvordan får man tak i sånt? var innom Ford å spurte men det var lite hjelp
  14. Har du skilt nr, så skal jeg se på koplings skjema
  15. Det går bare 3 ledere til hele baklampen, er det vanlig? Eller vil det si canbus, med microchip i lampe? Ser for meg en leder til lys, bremselys, blink og jord. Altså 4 ledere?
  16. Takk for svar! Det er en 2019 focus, men den hadde desverre ikke klargjort ledningsnett i bagasjerommet. Har sett bak deksler etter ledningsnett
  17. De org Ford ledningsnetta til hengerkontakt, har ykabler så man slipper å klippe eller bruke strømtyver
  18. Hvilken bil er det? Det ligger som oftest strøm bak fra fabrikk, en kontakt som er tapet inn eller så har en ledningsnett som med sløyfe som kobler inn på strømuttaket i bag rom
  19. Tenker å bare klippe bort tilhenger modul, og koble de lys, blinklys, bremselys osv sammen med baklampene. Vil det fungere?
  20. Hei, Har montert tilhenger feste. På ledningsnettet går det 13 ledninger fra kontakt til en tilhenger modul, så skal det canbus videre til sikrings boks og programmeres. Spørsmålet er om jeg istede kan bruke strømtyver og koble meg på baklampene? Skal ikke trekke camping vogn osv.. bare liten henger.
  21. Gått bra Nei , umulig å kjøre.fikset transport via fraktekrigen (finns billig transport hvis man er fleksibel til polakere og romanere som vil hjem) Har ikke info men d finnes side likt finn i norge som brukes av polakker men husker ikke navnet Hvis bilen er fortsatt kjørbar er best å kjøre,full overhaling uten mechatronic er veldig billig
  22. Det er nok et mindre enn ideelt oppsett, ja. Fr30 kammen er vel ment for std komp og med 93 borring og trang squish blir det vel for mye møllers. Men får ikke helt fred før den vakumklokka er forsøkt modifisert Også er det det med hvor vakumet blir tatt fra da. Veit ikke hvor bosch duraspark fordeleren tar vakum fra i std form? Dfth har ingen vakumuttak så jeg bruker manifold.
  23. @A2011A2020, hvordan har det gått med den overhalte kassa i ettertid? Kunne du i ditt tilfelle kjøre bilen ned til Polen også, eller fikk du den transportert på et vis? Har du kontaktdetaljer til verksted nr 2?
  24. Du har tidligere postet at du har 15 bar kompresjonstrykk og det er 220 psi som er WAY over det pumpebensin egentlig kan takle, spesielt med en støpejernstopp med normal termostat og en enkel forgasser som står på en innsugsmanifold som er oppvarmet av vann, slik den MÅ være for å fungere. 2 x doble forgassere fungerer slik at innsugspulsen suger bensin rett fra spredere og inn så det er ikke så mye tid til å varme opp luft og bensinblandingen. Dette gjør at grensen til tenningsbank øker. Hadde bilen stått i en dynapack når du kjørte cruice, så er det ikke sikkert at motoren hadde gitt mer effekt med tilkoblet vakumklokke selv om det er det som er hele poenget. Kompresjon er akkurat som ladetrykk, jo mer jo bedre helt til man går for langt i forhold til drivstoffets oktantall. Det det bare effekttap og elendighet å hente.
  25. Styrer på litt enda. Har satt på forgasser som hører til der igjen (30/34 dfth) og jobber nå med å tilpasse tenningskurve til oppsettet. Fått det relativt bra, men sliter med tenningbank på normal aks og bratte bakker - med vakum tilkoplet. Kjøpte vakummeter for å se virkeområde til klokka og mekka sammen den greia her. Baseplate begynner å flytte seg på 3 InHg og stopper med sine 10 grader på 6 InHg. Flytta vakummeter inn i bil for å bekfefte mine mistanker og joda, lett aks ligger på rundt 5 InHg! Tipper alt hadde blitt bra med litt sterkere fjær i vakumklokka, men den er ikke ment å åpne..... Så hvis noen har noe slikt liggende er jeg interissert.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...