Jump to content

Sviver som en dass!!


Crazy_Ford

Recommended Posts

Etter et motorbytte grunnet salg av bil får jeg ikke helt gangen på den nye motoren.

 

Når jeg sveiver den opp sviver den fint på tomgang i ca 5 sek før den sakte mister turtall og dauer. hvis jeg prøver å gi gass, kveler jeg den bare..

Hvis jeg holder full gass når jeg starter går den nesten opp til turtallsperra før den faller ned på turtall, liksom litt periodevis. Kan klare å holde den litt hvis jeg pumper med gassen.

 

vet ikke helt hvor jeg skal begynne å feilsøke...

Maskinen har tidligere stått i den bilen og allt av ledningsnett og hjerne skal være riktig.

Kan det være en føler for ett eller annen som har tatt kvelden...?

 

Taue den ned på ford å få de til å ta sånn diagnose greier?

 

-94 Escort Zetec 1.6

Link to comment
Share on other sites

Etter et motorbytte grunnet salg av bil får jeg ikke helt gangen på den nye motoren.

 

Når jeg sveiver den opp sviver den fint på tomgang i ca 5 sek før den sakte mister turtall og dauer. hvis jeg prøver å gi gass, kveler jeg den bare..

Hvis jeg holder full gass når jeg starter går den nesten opp til turtallsperra før den faller ned på turtall, liksom litt periodevis. Kan klare å holde den litt hvis jeg pumper med gassen.

 

vet ikke helt hvor jeg skal begynne å feilsøke...

Maskinen har tidligere stått i den bilen og allt av ledningsnett og hjerne skal være riktig.

Kan det være en føler for ett eller annen som har tatt kvelden...?

 

Taue den ned på ford å få de til å ta sånn diagnose greier?

 

-94 Escort Zetec 1.6

 

 

Minner litt om et tilsvarende problem jeg hadde på Mazdaen jeg hadde...

Har du byttet bensinfilter på den?

Det var hvertfall casen på min gamle bil.

Byttet, og den funket som en kule etter dette!

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

hmm. ok. kan se om jeg kommer meg innom ford i mårra å får med et... burde kanskje vært byttet uansett ;)

 

Du mener med andre ord at den ikke klarer å holde bensintrykket oppe...?

Da kunne jeg ev. måle det først... kan alltids på lånt en måler.

 

Blir ikke det bare koblet til den ventilgreia... hvor høyt trykk skal det være hvis allt er i orden?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg byttet det, og den gikk som en klokke.

Hvis bensinfilteret er nyttt, og veggene er kollapset som følge av produksjonsfeil, så vil kun minimalt med bensin entre motoren...

Ikke sikkert det er dette som er problemet ditt, men det virket veldig kjent! :D

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

brukte litt tid og kjørte motoren skikkelig varm, da var den mye bedre. bilen står på bukker så vet ikke hvordan den trekker, men den virket normalt.

 

har på følelsen at det kan være en føler for temperatur siden den var like gale når den var blitt kald...

 

noen som har oversikt over de følere som kan være aktuelle?

Link to comment
Share on other sites

Guest sircossie

Vist den er orginal, uten turbo, Hørest det ut som at den pøser innpå bensin, eller strøper lufte. Hva har du byttet ilag med motr, og hva var igjen fra den andre motoren. Jeg mener, kom den motoren komplett, eller flytte du over innsprut og slike ting?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte bilen med 1.6 motoren, men byttet denne med en 1.8 Dette har jeg kjørt med ganske lenge. Jeg fant ut at jeg var klar for å selge bilen og ville da sette tilbake 1.6 motoren som orginalt sto i bilen.

 

Når jeg byttet til 1.8 motoren byttet jeg ledningsnett og hjerne. Dette er nå byttet tilbake, så bilen er slik den skal være med motor, ledningsnett og hjerne.

allt er helt originalt

 

Innsprut lot jeg stå på motoren, så dette er er ikke forandret på.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...