fordcosworth Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Byttet akkurat til grp A toppakning, hadde ikke trykk i kjølevann før bytte. kun litt olje i vannet. Etter byttet oppstår mye trykk i eks.tank når turbotrykket kommer, lokket ble blåst av .. Lader 1,5bar. Toppen er planet og det er pianotråd i blokka.. Blokka var rett. Nye orginale strekkbolter.. tips ønskes... NB! Ble montert av mekaniker Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Guest Pjuker`n Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Sprekk i toppen?`Må vel nesten bare ta opp og sjekke det?
fordcosworth Posted October 10, 2005 Author Posted October 10, 2005 Er det noen grunn til at toppen skulle få sprekk ved bytte av toppakning?? Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Guest Pjuker`n Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Nei er vel ikke det.. Med mindre det er blitt brukt feil momment på topplokkboltene.. Kanskje han ikke har fått pakningen helt på plass.
Guest Komfort Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Byttet akkurat til grp A toppakning, hadde ikke trykk i kjølevann før bytte. kun litt olje i vannet. Etter byttet oppstår mye trykk i eks.tank når turbotrykket kommer, lokket ble blåst av .. Lader 1,5bar. Toppen er planet og det er pianotråd i blokka.. Blokka var rett. Nye orginale strekkbolter.. tips ønskes... NB! Ble montert av mekaniker Er det frest spor i blokka til pianotråden ??
fordcosworth Posted October 10, 2005 Author Posted October 10, 2005 Ja faktisk.. Stusset på det selv oxo, var i blokka og ikke toppen.. Bilen kommer fra Nederland, har aldri hatt av toppen før, vet ikke hvem som har gjort det.. Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Guest Larsern Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Sporene skal være frest i blokka. Det hender jo at blokkene kan sprekke rundt bolthullene. Kan jo være det som har skjedd. Ellers kan det kanskje være pianotråden som har forskjøvet seg under montering og ikke ligger som den skal.
Guest Komfort Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Hvis sporene i blokka er for dype i forhold til toppakningen vil det bli krøll! Målte du utfresinga før du monterte??
Guest Larsern Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Sporene i blokka kan ikke bli for dype i forhold til pakningen, men i forhold til tykkelsen på pianotråden som er brukt. Og siden det ikke var problem med dette før pakn.bytte og det ikke er gjort noe med blokka/sporene så er et jo lite trolig at det er det som er problemet. Begynte å tenke på at kanskje de orginale strekkboltene ikke klarer å klemme sammen nok pakningen med pianotrådene stikkende litt opp over blokka. Hvilket moment brukte du på boltene?
fordcosworth Posted October 10, 2005 Author Posted October 10, 2005 (edited) Regner med han brukte det momentet som er forskrevet på boltene. Brukte styretapper ved montering av pakning. Skal ta ut motoren i helga å plukke den ned, trykkteste toppen, borre opp og plane blokka samt bytte lagre i bunnen, når det først er av. Håper det blir bra til slutt.. Edited October 10, 2005 by fordcosworth Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now