Guest Forconin Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Heisann. har 2 små problemer med min kjære sierra. 1. INGEN av vindusspylerne funker. Bortsett fra når jeg har lyset på "nattsetting". Da funker iallefall viskerne på frontlyktene når jeg trykker på spyleknappen. Men fremdeles null reaksjon fra vindusspylerne foran og bak.. Det er ikke sikringa som har gått. Undersøkte det i går. 2. Høyre blinklys begynte plutselig å blinke mye kjappere enn det venstre. Hva kan det være?
cossiemk1 Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Når det gjelder blinklysa, så sjekk om alle pærene er hele på hyresiden, de blinker fortere hvis en pære har gått
Guest Forconin Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Takker. Skal sjekke det om 45 min når jeg er ferdig på jobb. Lurer fremdeles på det med vindusspylerne though. Er nok ikke lenge til jeg trenger dem med høstvær på hedmark. ' Edit: Har også 2 Soundstream 10" 500W RMS bassere... Hvor stor forsterker trenger jeg for å dra begge? Og hvor stor for å dra en av dem?(Eller, hvor dyr? )
Fresh| Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Sånne problemer har jeg opplevd selv, ( tenker på spyleren). Som regel er det dårlig kontakt i pluggen på spylern eller defekt spylermotor. Veldig enkelt å sjekke. Få en til å trykke inn spylerknappen mens du måler med et voltmeter i pluggen til spylermotorn. Har du 12 volt da kan du bytte motoren siden denne da sannsynligvis er defekt. Om du ikke har 12 volt og sikringen hel, kan du ha et ledningsbrudd et sted men det er sjeldent. Prøv også dette om du ikke har 12 volt til spylermotorene. Ta 2 lednings stumper og plasser de på batteriet, en på pluss og en på minus. Sett deretter ledningene på hver sin kontakt på spylermotoren, det er ikke så viktig hvem som er + og - der, siden motoren bare vil gå motsatt vei om ledningene blir satt feil. Dette er for å sjekke om motorene fungerer ved å gi de direkete spenning fra batteriet.
Guest Forconin Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Ja, folk trodde det var Motoren.Problemet er bare at skjørtene foran gjør at jeg må jekke opp bilen for å komme under og sjekke. Når det gjelder blinklysene var det ingen av pærene som var gått. Så er nok noe brudd i en kabel eller jordingsfeil. Må få lånt meg et multimeter og få fiksa det i helga..
Guest Forconin Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 Sånn. Da var vindusspylermotoren byttet.Kosta meg 70 spenn på biltema. Fremdeles litt problemer med blinklyset bak. Men får hjelp til å fikse det i morra.
Guest Forconin Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Blinklyset bak er også fikset nå.Dårlig kontakt mellom den lille svarte "boksen/koblingspunktet" og selve plata som blinklyset står på. Ble ordnet med litt lodding for bedre kontakt. Regner med at noen har hatt samme problemet før. Var på biltema og spurte om de hadde noe av de greiene, hørtes ikke sånn ut. Noen som har forslag?? Kan poste bilder av delene her i løpet av dagen hvis det trengs.. Må bare komme meg til h*lvete hjem fra jobb først.
Recommended Posts