Guest Finny Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Min 3.0 Essex tok kvelden i går:( Tror oljepumpa røyk.. alt står iallefall dønn fast.Passer feks en 2.8 Scorpio sugemotor på clutchuset til essexen?Eller er det noe annet som passer? hadde vært greit å slippe å bytte clutchus, kasse og mellomaksling osv..
hell Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Min 3.0 Essex tok kvelden i går:( Tror oljepumpa røyk.. alt står iallefall dønn fast.Passer feks en 2.8 Scorpio sugemotor på clutchuset til essexen?Eller er det noe annet som passer? hadde vært greit å slippe å bytte clutchus, kasse og mellomaksling osv..2.8 passer ikkje på clutchhuset. men om du tar clutch hus frå ein granada 2.8 med 4 gear passer det.
Guest TurboPower Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 hmm.. passer clutch huset fra 4 trinns på essex?Passer ikke da et clutchus for T5 borg warner ment for Essex på en cologne?
2.8 injection Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 er det noe annet enn 3.0 essex som passer på det eksiterende clutchhuset i det hele tatt? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Guest Finny Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Hvis ikke clutchhuset passer med noe annet, er det da noe motor med gir somm passer på mellomakslingen, evt bytte mellomaksling uten å måtte modifisere den?
Guest JvhCossie Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 2.8 og 2.3 har samme gir... Essexen er nok annerledes...
hell Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 3,0 og 2,8 har samme gearkasse. type heavy duty. Men forskjellig clutch hus. Clutchhuset er skrudd på kassa så det er berre å bytte. Clutchhuset finn du på granada 2,8 med 4 gear. 2.3 har ikkje samme kasse.du må og ha andre motofeste for å sette i 2,8
Guest JvhCossie Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Det var snodig.... Mener det ikke passer med både boltsirkel og splines jeg i å med det er en helt annen motor som er laget i et annet land... ?
Guest Finny Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 så da passer det eller ikke splines er lik foran og bak på kassa? så hvis jeg må bytte kasse må jeg også bytte mellomaksel?har en mellomaksel til 2.0capri også. er kanskje lettere å få tak i 2liter enn 3liter eller tilpasse 2.8.. eller var det flere typer av den? 2literen(V6) som stod i når jeg kjøpte bilen hadde utvendige stag fra girspaken til kassa
hell Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 Prøver å forklare ein gong til. Til 4trinn heavy duty kassa finst det 2 clutchhus. 1 til den engelske 3liter essex motoren og 1 til den tyske 2,8. Boltsirkel på tysk og engelsk motor er ulik.Clutch huset kan du bytte over på kassa Splines på inngåande aksel er lik. 2 liter kassa med stag har grovare splines på mellomaksel. denne kassa påsser rett på 2.8, men er ein del svaker enn 3liter kassa. har ein 3liter motor tilsalgs om du er interresert
hell Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 Komplett motor uten forgasser og fordeler. Har stått i bil heilt til i fjor. Skal ha vert overhalt ein gong på 90tallet. kunne tenkt meg 4000.- Ellers har eg ein som står i bil og kan prøvekjørast. Men den motoren skal ikkje ut før til vår/sommer. Har og ein komplett 2.8i som har stått i ein xr4i.Er ikkje sikker på tilstand men forrige eigar sa den skulle vere bra.2000.-
Guest Finny Posted November 16, 2005 Posted November 16, 2005 4000 var litt i overkant vel?langt fra Oslo?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now