Jump to content

Har Kjøpt Autronic Wide Band Og Tomgangsregulator

Recommended Posts

Guest jornhan
Posted

Har nå vært og kjøpt turboxs wide band og autronic tomgangsregulator.Wide band fungerer som den skal.Har 14,6-14,8 i a/f ved pen kjøring på rett strekning,men den går ned til ca 11,9-12,2 ved litt hard kjøring og det er vel der den skal ligge?problemet mitt er tomgangsregulatoren(denne regulatoren er det ford som har laget,men den ligger på http://www.autronic.com/page_files/control_valves.htm til salgs).Jeg har koblet den ene "stussen" på innsuget og den andre "stussen" før gass-spjeld og etter skjema til autronic skal jeg bruke auxillary o/p som er grå ledning og +12v aux o/p supply som er rosa/gul ledning,men når jeg gjør dette så banker motoren ganske høylytt og når jeg fjærner disse to ledningene fra regulatoren så går motoren helt rent igjen.Noen som vet hva dette er for noe tull?svar mottas med stor takk.

Guest jornhan
Posted

Ingen som vet noe om autronic regulatoren?

Posted

banker motor??

Tenningsbank?

Det er forum på autronic.com men der er de veldig strikse på at det kun er 2. hand support. Ring krb du, eventuelt der du har kjøpt det

Guest jornhan
Posted
banker motor??

Tenningsbank?

Det er forum på autronic.com men der er de veldig strikse på at det kun er 2. hand support. Ring krb du, eventuelt der du har kjøpt det

Hørtes ut som om bankinga kom fra motor,men etter en samtale med krb så vil den bankelyden forplante seg fra tomgangsregulatoren til luftfilteret siden jeg ikke har konfigrert autronic sprutet for tomgangsregulator.Har vært inne på pc`n i bilen i dag og fikset bla modes flag 5 som jeg satte til 1 og div andre justeringer,men jeg vet f... ikke hvordan jeg får savet konfigrasjonene jeg har gjort i autronicen,noen som vet hordan dette gjøres?

Posted

F4

Skjønte ikke det med banking fra tomgangs motor til luftfilteret...

høres litt ut som mambo jambo :)

modeflag 5 er satt til 1 sa du? har du smc eller sm2 eller kasnkje sm4?

Guest jornhan
Posted
F4

Skjønte ikke det med banking fra tomgangs motor til luftfilteret...

høres litt ut som mambo jambo :)

modeflag 5 er satt til 1 sa du? har du smc eller sm2 eller kasnkje sm4?

Det var ikke noe galt med selve motoren i bilen,men kun forplantning fra regulator etter det han sa men det kan jo være mambo jambo uttalelse som du sier :D.Jeg har smc og i boka står det att jeg må sette mode flags 5 på 1 når jeg bruker proporsional regulator(dvs fra ford),men bruker jeg derimot en regulator fra bosch så må jeg sette mode flags til 0.Takker Magnus,da skal jeg ut i morgen og lagre de nye verdiene med F4 :D.

Posted

F2 for å lagre instillingene på pc og F4 for å lagre i ecu! :D

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Guest jornhan
Posted
F2 for å lagre instillingene på pc og F4 for å lagre i ecu! :D

Den er god Ronny :D.Er ikke noe stort problem,men kan jeg kjøre uten dump og resirkulering ventil til jeg får laget ett uttak til på den kalde siden,eller vil dette drepe turboen rimlig fort?kjører ca 1,8-1,9 bar på en netics T4 stage 5 fra schanke og denne vil jeg nødig drepe fort :D.

Posted

Tja... Jeg ville montert dump så fort som mulig. -Og det blir rein tipping for meg om hvilken kjørestil du har, men med 1,8-1,9 i ladetrykk så tipper jeg TILGANGS på at det blir ett og annet pådrag! hehehe.

Tror nok disse turboene har ganske kraftige akslinger, men jeg tør ikke å anbefale annet enn dump, fort! :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Guest jornhan
Posted
Tja... Jeg ville montert dump så fort som mulig. -Og det blir rein tipping for meg om hvilken kjørestil du har, men med 1,8-1,9 i ladetrykk så tipper jeg TILGANGS på at det blir ett og annet pådrag! hehehe.

Tror nok disse turboene har ganske kraftige akslinger, men jeg tør ikke å anbefale annet enn dump, fort! :)

Helt enig,dump ble montert i går :D.