Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg fant her inne på forumet en link til en engelsk side hvor de solgte masse forskjellig motorlakk.

En av tingene de hadde var manifoild lakk som tålte mange hundre grader så lakken skulle overleve bruken av turbo.

 

Noen som har noen tips der??

Eventuelt alt annet som har med motor lakkering også :)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Guest Taunus Basic
Posted

OLD CARS i Tyskland selger VHT lakk.

Very High Temperature.. (Tror noen snakket om at Kollevold leverte slik lakk?? Har ikke sjekket.)

 

Brukte den selv på eksosmanifolden i min gamle Taunus, den holdt seg fin i rundt et år.. ca 10.000km..

De har flere på OldCars, En fin Blå-farge også..

 

Det viktigste er at godset du skal lakke er RENT. Blokka bør vaskes GODT før lakkering.

Eksosmanifold kan med fordel glassblåses, eller sandblåses med fin sand. Etter å ha blitt vasket først.

Deretter lakkeres..

 

Toppdeksler og slikt må vaskes grundig, og kan med fordel mattes ned litt med 400 papir før lakkerering.

 

 

NB: Ikke gjør amatørfeilen å bruke grunning under VHT lakk da.. Liten vits å bruke VHT lakk hvis grunningen ikke henger fast.. :D :P

Posted

Mange mange mange takk

 

Har lurt lenge på hva nettsiden het

 

:)

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...