Guest scarfear Posted February 18, 2004 Posted February 18, 2004 Hey.. skal skifte kam men jeg er ikke sikker på hvordan man skifter registerreima så tenningen blir rett. nåen som kan hjelpe meg :?: :?: sierra 2l och
frode Posted February 18, 2004 Posted February 18, 2004 er ikke sikker på motoren din siden du har reim, men på min står det i hvert fall merket av på kjedet og drevene hvordan det skal stå. '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest Roy Posted February 20, 2004 Posted February 20, 2004 Hei! En grei regel er at du stiller motoren på tenningsmerket først, og lar være å tørne på motoren etterpå.Egentlig ganske enkelt.... (Tenningsmerkene fins oppe på kamakslingen og nede på veiven..Hvis du ikke finner det som er på veiven kan du lage et selv med kjørner)Lykke til!!!
RsMuffe Posted February 20, 2004 Posted February 20, 2004 Hey.. skal skifte kam men jeg er ikke sikker på hvordan man skifter registerreima så tenningen blir rett. nåen som kan hjelpe meg :?: :?: sierra 2l och ohc er det nok..... du skal vri på sånn at merke på kamhjulet står ved det i toppen og så se om reim-skive på veiva står på tenningsmerke... og så for sikker skyld så merker du alle hjulene som har med reg-reim å gjøre med flekk lakk o.l. og tar du av fordeler lokket så skal rotoren stå ved hakket i kanten der... og du bør oxo sjekke olje pumpa om den er i orden pga. siden du skal bytte kam og litt annet med olje og gjøre... kammen skal ikke bli egenlig så slitt som dem blir på ohc. men stort sett er det pga. blitt dårlig vare på og ikke skiftet oljefilter og olje nok.
Recommended Posts