Jump to content

Rust

Recommended Posts

Guest fi(reh)esta
Posted

På min 2000 mod fiesta har jeg et problem.Rust rust og atter rust.Åpner døra og fjerner den gummipakninge som er rundt dørkarmen finner jeg rust,faktisk rustet igjenom kanalen <_<

Har ikke bilde inne på datan men det kommer snart.

Fant rusten i 2002 og fikk det fiksa på garantien,men så kom det tilbake BARE ETTER 6 MND.

Klagde til verkstedet,dem fiksa det igjen,ca 6 mnd senere rust på samme plass :angry:

Så kommer verkstedet å sier at bilen har en svakhet akkurat der den ruster(bilen er for stiv)DAAA!!!!

Hvis noen av dere der ute som har en fiesta 96 mod og oppover,sjekk om dere har rust rund/under den gummilista og gi meg en tilbakemelding.

Posted

Ohh yeah...er nok litt plaget med rust under den gummilista på min 96 mod og..men jeg har på en eller annen merkelig måte klart å stoppe det.

Har ihvertfall ikke kommt igjen siden jeg ordna det for snart ett år siden.

Har altså ikke hull i kanalen, bare så det er sagt..du har jo 8 eller 10 års? rustgaranti fra FORD, under forutsetning av at bilen har fulgt ett visst vedlikeholdsprogram fra Ford, og at du kan dokumentere dette i form av kvitteringer.

Tror ikke det bare er fiesta fra 96 og oppover, men at generelt alle Fiestaer er plaget med rust under denne listen, siden det har en lei tendens til å danne seg fukt under denne listen, og den trekker nedi mellom de to plateskøytene som ligger der, og da er morroa i gang..

Slike plateskøyter er noe stort drit..blei mye bedre på den modellen som kom da i 96, med færre slike plateskøyter..har en mk3 fiesta, og den er mere plaget, og hadde en mk2 fra 84, og den var endå værre plaget med rust i slike plateskøyter.

Tectylering pleier ofte å gjøre susen.. Mk3 en til faderen, er behandla, og ikke plaga med rust..

Guest fi(reh)esta
Posted

Godt det ikke er bare meg som har denne rusten ;)

• 1 month later...
Guest Geron
Posted

var en liten flekk på førerside-kanalen min og, men det ble utbedret.

Har ikke funnet noe annet rust. Bilen min har stått mye inne. :)

Guest mussa
Posted

Hehe.. Rust her også.. Ikke så ille under listene, men fader.. Hjulbuene bak a gitt.. Og skjøtene under baklyktene... Og midt på den ene bakdøra.. Argh..

Guest Geron
Posted

understellsbehandling lenge leve :)

Tror hjulbuene mine har fått seg en bra behandling. Verd de 3000kr + sandblåsing

Posted

Understellsbehandling er gull verdt, spes for oss som bur her vest. Var under min seinast i dag, og den såg faktisk overraskande bra ut, sjølv om den behandlinga nok er nærare 10 år gammal.

Fann litt smårust enkelte plassar, der tectylen var slitt. Skal ta den ein runde no når våren og varmen kjem tenkte eg.

Hjulbuane behandla eg i fjor vinter, noko som har betalt seg ser eg. Men den der knekkekanten slit desverre eg og litt med.. Blir knallhard sandblåsing og stålplast der tenkjer eg jah..;)