Jump to content

Recommended Posts

Posted

Den fjernstyrte sentrallåsen har begynt å bli vill...

Når eg bruker fjernkontrollen så har den en tendens til å dobbeltlåse ca annan kvar gong, dvs når eg skal låse opp, så laser den seg i samme slengen. Det siste nye, er at når eg sett på park-lysa, så skjer denne dobbel-låsinga også. Logisk?

Noken som har nokre gode råd til korleis å få orden på dette?

1997 Audi A6 2,5TDI

1967 Ford Mustang 289cui

x1992 Ford Sierra GT Sedan - Solgt

x1986 Volvo 740 GL

x1985 Mazda 626

x1987 Volvo 240 - spiker

Posted

Visst ett av låsene går tregt så kan den gå i lås igjen! Skjedde til meg ett par ganger når det var kaldt før jul! spekt lås! :D

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted
Visst ett av låsene går tregt så kan den gå i lås igjen! Skjedde til meg ett par ganger når det var kaldt før jul! spekt lås! :D

Jo, det kan nok godt hende, får vel ta å skru opp ein gong det passar seg. Men det forklarar fortsatt ikkje den mistenkelige låsinga når park. lysa vert tent, kan det vere ein slags jordingsfeil?

1997 Audi A6 2,5TDI

1967 Ford Mustang 289cui

x1986 Volvo 740 GL

x1985 Mazda 626

x1987 Volvo 240 - spiker

Posted
skjer dette i kulden eller mildvær?

Det med park-lysa har komt no i det siste, her er sikkert 8'C +/-, og det med sentral-låsen ellers (dobbelt-låsing) skjer rett som det er, kaldt eller mildt.

1997 Audi A6 2,5TDI

1967 Ford Mustang 289cui

x1986 Volvo 740 GL

x1985 Mazda 626

x1987 Volvo 240 - spiker

Posted

eneste forbindelse låsene har med parklysene er hvis du har alarm. men da må det være feil med signalene på den.

dobbel låsing er et problem på mange biler som har dårlig smorning og utsatt for kulde. det med parklysene kan være tilfeldighet.

Posted
eneste forbindelse låsene har med parklysene er hvis du har alarm. men da må det være feil med signalene på den.

dobbel låsing er et problem på mange biler som har dårlig smorning og utsatt for kulde. det med parklysene kan være tilfeldighet.

Har alarm ja... Feil på signalene kan sikkert stemme det, i og med at det er dei som blinka ved aktivering/deaktivering. Men dette må vel eventuellt skje av en grunn, dårlig kontakt/jording noken plass kanskje?

1997 Audi A6 2,5TDI

1967 Ford Mustang 289cui

x1986 Volvo 740 GL

x1985 Mazda 626

x1987 Volvo 240 - spiker

Guest sierrano
Posted

lurte på hvilken alarm du har, de har enten innebygd sentral lås eller styring for det. Det andre er at man kan velge hvor lenge strømmen skal være på driverne og enkelte ganger kan sentralen "reversere" (dvs at isteden for å låse så snur spenningen til driverene så den åpner isteden) spenningen om driverne drar for mye strøm.

Posted
lurte på hvilken alarm du har, de har enten innebygd sentral lås eller styring for det. Det andre er at man kan velge hvor lenge strømmen skal være på driverne og enkelte ganger kan sentralen "reversere" (dvs at isteden for å låse så snur spenningen til driverene så den åpner isteden) spenningen om driverne drar for mye strøm.

Veit ikkje kva slags alarm det er, men står Audiovox på fjernkontrollen. Etter det eg har hørt, skal den ha vert på siden bilen var ny, men likevel ser den litt ettermontert ut. Styringa ligger der den skal vere ifølge manualen, altså skrudd fast i taket på hanskerommet...

1997 Audi A6 2,5TDI

1967 Ford Mustang 289cui

x1986 Volvo 740 GL

x1985 Mazda 626

x1987 Volvo 240 - spiker

Posted

Inne på www.megabillig.com har dei fleire typar alarmar, blant anna med fjernstyrt motorstarter +++. Er det svært vanskelig å få montert dette skikkelig, dvs med alle funksjoner?

Eller er desse alarmene bare noe jugl?

1997 Audi A6 2,5TDI

1967 Ford Mustang 289cui

x1986 Volvo 740 GL

x1985 Mazda 626

x1987 Volvo 240 - spiker