Guest bryren Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Var på stikkontroll på biltilsynet, her om dagen og fekk vite at eg måtte byte drivaksel-mansjetten. Bør eg få han på verkstad, eller klarar eg å gjer det sjølv, med litt hjelp? Kor lenge trur de mansjetten held? Han sa eg burde byte han, men ikkje kva som var siste frist.
Guest Coolnissen Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 eg holder på å bytte mine og syntes ikke det var så vanskelig helt til drivknuten skulle av drivakslingen.. eg fikk den av men tok sin tid. noen verksteder tar ikk av drivknuten da tar det ikk så lang tid heller og koster sikkert ikk så mye. de bare utvider mansjetten me et hendig redskap og smetter den på...
Peet Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 e en låsering som holder drivknuten sammen med akslingen.. den kan være litt kukete å få åpnet sånn at du får d fra hverandre. men men.. alt går med litt makt..
Guest Coolnissen Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 (edited) e en låsering som holder drivknuten sammen med akslingen.. den kan være litt kukete å få åpnet sånn at du får d fra hverandre. men men.. alt går med litt makt.. slo meg nesten i hel eg men den gikk av og er på igjen no og forresten så ville ikke eg byttet den før det var hull grunnen til at du bør bytte de er at grisen inni ikk skal ut.. er 2 er feil på pk og drivknuten slites fortere ned av skit og for lite gris.. Edited February 18, 2006 by Coolnissen
Guest bryren Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Det var hol på han. Var greas ut over det meste.. men har de ein beskrivelse for kva eg skal gjer, punkt for punkt?
Cossieman Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Kjøp haynes............. Her skal det stå noe.. og det gjør det.
RsMuffe Posted February 19, 2006 Posted February 19, 2006 Det var hol på han. Var greas ut over det meste.. men har de ein beskrivelse for kva eg skal gjer, punkt for punkt? 1. jekk opp bilen på den siden du skal bytte 2. skru av hjulet3.skru av mutter`n til driv-leddet4. skru av bære-kule eller støtdemperen av spindelen5. ta ut driv leddet6. klipp av den gamle mansjetten og fjern fettet rundt akselen7. det er en låse ring som skal løses opp. bruk en tang eller en/to flat-trekker8. dra av/slå av(pent) driv-leddet9. sett på den nye mansjetten10. ha på fett i leddet og inni den nye mansjetten11. skyv/slå på leddet12. resten skjønner du selv når du har kommet så langt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now