johnsen Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 bygger is-turbo motor:-205-blokk-lavkomp coswotyh stempel-cosworth råder-ebb-porta topp snart forhåpentligvis-cosworth oljeumpe og underspyling-egenbygd innsug-dyser ikkje bestemt-datasprut-40 mm wastegate-manifoil skal bygges-stoor dumpventil turboen er ikkje bestemt ennå, har en som jeg er redd er for stor... håper noen har en formeining om det, da jeg ikkje har så mye greie på turbostørrelser.spec:t3/t4 hybrid t04 Ekompressor a/r 50eksos a/r 6357 trim noen som vet, please, trenger hjelp, noen som kanskje har noen formening om hvor mye man kan få ut av dette?
Ronny Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Er stempla dine lavkomp til cosworth. eller er det standard cosworth? Jeg kjører med std cossie stempler og cossie råder og er vel nede på ca 7 i komp! Å det er vel igrunnen lavt nok, tror ikke det er noe fordel med noe lavere for du kan lade MYE med 7 i komp! Når det gjelder turbo'n så vil jeg tro at du vil bli veldig fornøyd med størrelsen på den! Jeg har T4 med .50 kompressor og 0.82 eksoshus og det fungerer ganske bra! Å deet er vel ingen grunn til at du ikke skal få mere effekt enn meg om du har et mere effektivt innsug og eksosmanifold... 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
johnsen Posted February 23, 2006 Author Posted February 23, 2006 tror gropa er litt større på mine stempel enn originalt men er ikkje sikker har ikkje noen mål på originale stempel.... får nok begynne å sveise eksosmanifoil nå siden det ser ut som om turboen sikkert passer.. er fornøyd viss eg klarer effekt noenlunde som i din, kjempefornøyd viss eg klarer meir... kva dyser ha du?
Ronny Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 Er dyser fra noe volvo s80r serien tror jeg, 465cc@3bar, grønne smale bosch! Jeg kjører med helt orginal topp, kam, ventiler, innsug og eksosmanifold, så det er vel ingen grunn til at det skal bli mindre.. Om turbo'n din klarer dette da, men det tror jeg den skal klare, for den er ganske lik min. Bortsett fra mulighet for at du kansje får mere baktrykk på eksosen pga mindre eksoshus enn meg! PS: All specs om motoren min finner du under "media"-"bremsa bilen igår!"!. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Recommended Posts