Jump to content

Recommended Posts

Posted

endelig har jeg fått hjem bilen etter mye om og men..... :wub: :wub:

her er noen bilder,planer for bilen er:

lakkere speil og ving

div små ting i motorrommet

bytte foringer i bakstilling(foringer er i hus)

bytte reg rem(er i hus)

og bytte ic(er i hus)

DSC00094.jpg

DSC00096.jpg

DSC00095.jpg

kommer flere bilder i morgen

Guest Komfort
Posted

Grattis med ny bil!!

Tror du må igjennom noe tilnærmet en EU-kontroll for å få skilt på den. Siden du har en 88 mod, er CO kravet <3,5% ! det burde gå bra! Værre er det med eksosen (støy), så der komer det an på hvor grinete kontrolløren er! Ikke noen regler om åpent luftfilter så vidt jeg vet, men åpen oil breather blir ikke godkjent!

Posted (edited)

Hei

Min første 2wd gikk igjennom id kontrollen på biltilsynet i Fr.stad med mongoose.Er noen år siden det nå, så kan vel hende de har mere kompetanse på hva som er trim nå. (4 år siden) De stussa litt på eksos støy, men ble ikke noe mangel på den. Blank stor IC og åpent luftfilter "lyser" effektøkning, så det villle jeg vært litt forsiktig med.

Tror ikke det er noen bakdel at bilen er ren og pen, og ser velholdt ut!

Gratulere med Cosworth! Kjøpt den av Erik i Rakkestad?

Morten

Fredrikstad

Edited by M.E
Posted
Hei

Min første 2wd gikk igjennom id kontrollen på biltilsynet i Fr.stad med mongoose.Er noen år siden det nå, så kan vel hende de har mere kompetanse på hva som er trim nå. (4 år siden) De stussa litt på eksos støy, men ble ikke noe mangel på den. Blank stor IC og åpent luftfilter "lyser" effektøkning, så det villle jeg vært litt forsiktig med.

Tror ikke det er noen bakdel at bilen er ren og pen, og ser velholdt ut!

Gratulere med Cosworth! Kjøpt den av Erik i Rakkestad?

Morten

Fredrikstad

hehe stemmer det kjøpt av eric i rakkestad,skal hente den til uka :wub: .utrolig hygglig fyr foressten..

Posted

snakket med en på BT på risløkka her om dagen å han sa at så lenge set ser ut som det er ordentlig gjort. å at det ikke har noe betydning i effekt økning, så skal det du nevner der gå greit igjennom.

men som en over her sa. kan også varriere med hvem du får.

enkelte av disse kontolørene er litt VELL trangsynte.

men jeg krysser fingra for at dette skal gå i orden for deg.

MVH Tomas

• 2 weeks later...
Posted

Så lenge du ikke drar på biltilsynet i Trondheim så går det sikkert bra. Har prøvd det hehe. Måtte vise bilen 3 ganger jeg. For blant annet støy,co og noe småting som det ikke er noe vits i henge seg opp i.

Hehe jeg viste bilen med Pro Alloy Rs500ic, IRX450 turbo og Steg1 chip. Det sa de ikke noe på heldigvis. De stusset litt på turboen men jeg sa det var en Org T3 :P Da lo jeg inni meg. Det vart til slutt. Jeg måtte jo under 0.5%CO. Men jeg klarte det. Etter mye om å men.

SierraCos2wd-9329672012301110711-sig.jpg
Posted
Grattis

så meget bra ut den. bare litt pussing på motor stag :)

he he motor stag er pusa idag pluss div annet i motor he he

har også bestillt alt av slng er i dag..i blå :wub: :wub:

i morgen eller i dag hehehe blir det montring av intercooler og nye foringer.. :D

her er noen bilder.

DSC00097.jpg

DSC00100.jpg

DSC00101.jpg

DSC00099.jpg

DSC00098.jpg

Posted

Hvor får man tak i de polysport foringene?

Mvh

Espen

- Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 -

- Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -

Guest bjørnstad
Posted

har vist to cossier på biltilsynet på mysen. var inne maks ti min med hver bil. men pass på at du har alle papira i orden. vis bilen er tatt inn i 2005 eller senere må du ha del nr to fra vognkortet i det landet den ble henta. den siste bilen jeg viste der for 1 mnd siden begynte de å kverulere på at jeg mankerte del nr to på det opprinnelige vognkortet, men fant ut at bilen var tatt inn til norge i2004, så da gikk det bra..(pusta lettet ut da) der har de aldri sjekka co ell noen ting på meg. det de sjekka var dekk dim og ramme nr, og bare tittet litt under bilen. :D

Guest bjørnstad
Posted

cosworth treff i rakkestad til helga. hos erik utafor butikken hans(dekkmestern)lørdag 8/4 kl10-14.

sees der da?? håpe det kommer noen da. prata med erik istad, og han sa det skulle komme rundt 10-11stk.

kjøpte også min siste cosworth av han foresten.. :D

Guest mheimly
Posted

å når du får den andre ic på å får flytta dumpen mella innsug og ic da blir det bra lyd utav den.hehe

Posted
å når du får den andre ic på å får flytta dumpen mella innsug og ic da blir det bra lyd utav den.hehe

ic er i hus den,må bare få sveisa noen fester på den :D dumpen er flyttet :P

Posted (edited)

ville gjort noe med retur vann fra turbo - de to knekkene på slangen er ikke bra for kjølingen av turbo etter "inspirert " kjøring som ungdomen kaller det ................

Samtidig sjekk turbo opphenget virker det ikke , blir det snarlig demontering for bytte av røkne pinne skruer i toppen - dritt jobb ........

Edited by bige
Guest mheimly
Posted

Ja uansett så gratulere med ny grom bil