Jump to content

Bytte av varmeapparat/radiatoren

Recommended Posts

Guest mr_doodee
Posted

eg har isje helt peling ¨på varmeapparat osv.... men hvertfall så endte det med at eg knakk uttaket på varmeapparatradiatoren i går.. skulle ha av slangen og så stod eg me hele nippenel..

hvor mye arbeid er det å skifte den?

noen som har gjort dette før?

trenger å kjøpe en, så vist noen har liggende hadde det vært flint;)

er varmeapparatmotoren i lag med radiatoren? hva må eg skifte? eg har egentlig veldig lite peiling på akkuratt varmeapparat.....

vær så snill og hjelp meg

2l sierra doch motor

mvh Roger

Posted

hvis du knakk en av de 2 tutene som kommer ut av torpedo veggen har du en kjekk jobb for deg..

ut med ihvertfall nederste del av dasjbordet.. då kommer du til en svart boks med registeret inni.. så må du oppi motorrommer under dekselne over torpedo veggen.. og løsne 2 mutre der.. også kan du dra ut den svarte boksen og skru ut registeret...... på en måde :P

Guest mr_doodee
Posted
hvis du knakk en av de 2 tutene som kommer ut av torpedo veggen har du en kjekk jobb for deg..

ut med ihvertfall nederste del av dasjbordet.. då kommer du til en svart boks med registeret inni.. så må du oppi motorrommer under dekselne over torpedo veggen.. og løsne 2 mutre der.. også kan du dra ut den svarte boksen og skru ut registeret...... på en måde :P

jess er de eg snakket om...

gjort det før?

hvor lang tid ca tar det å bytte?

Posted

har gjort d engang jah.. vet ikke kor lang tid d tar.. vi stresste ikke liksom :P tar så lang tid som d tar å ta ut dashbordet og sette d inn igjen.. omtrent.. :closedeyes:

Guest mr_doodee
Posted
har gjort d engang jah.. vet ikke kor lang tid d tar.. vi stresste ikke liksom :P tar så lang tid som d tar å ta ut dashbordet og sette d inn igjen.. omtrent.. :closedeyes:

oki.. får vell bare bite i det sure eplet og gjøre det.. noe triks som kan være greie å ta me på veien?

Posted (edited)

Er grei jobb, bare ta deg tid, og skru og skru. hehe

Edited by cossie_storm

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Guest zr50sl
Posted

har du et elektrisk skruhjern så løsner du nedre del av dasjbordt på knapt 5 min, så har du di to mutrene som holder varmeapparatet fast som du trenger en 13mm pipe\ leddnøkel eller no sånt, så er d bare å dra d bakover, er fort gjort å lettvindt oxo :D

Guest mr_doodee
Posted
har du et elektrisk skruhjern så løsner du nedre del av dasjbordt på knapt 5 min, så har du di to mutrene som holder varmeapparatet fast som du trenger en 13mm pipe\ leddnøkel eller no sånt, så er d bare å dra d bakover, er fort gjort å lettvindt oxo :D

så enkelt... det hørtes jo nesten gøyt ut:P

Guest zr50sl
Posted

ja d er d fordi du kommer til å bli overrasket over hvor enkelt d faktisk er :D

Guest mr_doodee
Posted

høres bra ut!

var klar for å starte nye motoren i går etter motorbytte. hadde igjen slangen til varmeapparatet(som ninppelen knakk på, og derfor må den byttes) og slangene til radiatoren;) så kanksje det blir oppstart i måren da;) vist eg får ut varmeaparatet, så bare fester eg en slange over der som det er knekt, gidder isje gjøre mere ut av det.. vist isje det er noen her som har et for salg? eller et bedre forslag?

mvh ROger