Guest mussa Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Får jeg mer krefter i min Fiesta av å fjerne katalysatoren? Skal mekke litt på eksosen nå og etterhvert som den blir eu-godkjent tenkte jeg å bygge om mer.. Er inne på tanken å fjerne katalysatoren da jeg har hørt at den stjeler hester, noe det ikke er veldig overskudd av fra før i bilen min.. Men har det noe hensikt? Og hvis det har det, er det bare å fjerne den?
Guest Fole_Gale Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Heisann!!JA!! Tar vi f.eks. min fiesta, så ble den levert både med og uten cat. til forskjellige markeder. I GB ble den kun levert uten. Der har bilen 7 hk mer, og det skyldes cat'en. Jeg hadde også lyst til å fjerne denne, men det kan bety ekstraarbeid etter en evt. avgasskontroll. Det som i allefall er sikkert er at cat'en har betydning for motoreffekten. MVHRoger
Guest mussa Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Hmm.. Akkurat ja.. Billige hester å fjerne den da.. Tenker den blir fjernet etter at bilen har blitt eu-godkjent.. Også tar jeg vare på den i alle tilfeller..
cossiemk1 Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Det beste blir vel å få et nytt eksos anlegg, og ta vare på det gamle. Nå vet ikke jeg hvilken årsmodell din fiesta er, men min 90 mod sierra går glatt gjennom uten kat, co er under kravet
Trond_V Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Trur det kan by på litt problem å fjerne caten på mk4 en din. Eg og har vurdert det, men fann ut at caten var i lag med eksosmanifoilen, og då må ein vel nesten kjøpe nye grenrør, og dei kjem på mellom 3 og 4000 trur eg. Er vel berre 2 produsentar av dei meinar eg å hugse.Om caten faktisk er den del av manifoilen skal eg ikkje seie for sikkert, men den ligg ihvertfall ikkje under bilen, slik som på dei andre eg har hatt..
Guest mussa Posted March 23, 2006 Posted March 23, 2006 Hvafornoe? Hehe.. Trodde den lå under bilen jeg.. Kremt.. Hehe.. Var da som svarte det a... Ikke så lett å få mer futt i denne bilen eller?
Trond_V Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 Jo. Kjøp grenrør og effektanlegg frå Pumaspeed vert det vel, menier det er dei som leverer grenrør til mk4 Fiesta. Då får du meire gamp. Bytt kammar, der er det sikkert noko å hente.
Guest fi(reh)esta Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 Jeg merket ikke mye forskjeld med eller uten cat.ble bare lettere på gassen og litt raskere på turtall når du ruser bilen!Caten ligger rett under selve manifoilden,der du ser lamdasonden som står oppå toppen,der kan du skru av grenrøret.(må skrues av underifra,Værste fall av med hele Manifoilden,og skruene knekker garantert) Trur det kan by på litt problem å fjerne caten på mk4 en din. Eg og har vurdert det, men fann ut at caten var i lag med eksosmanifoilen, og då må ein vel nesten kjøpe nye grenrør, og dei kjem på mellom 3 og 4000 trur eg. Er vel berre 2 produsentar av dei meinar eg å hugse.Om caten faktisk er den del av manifoilen skal eg ikkje seie for sikkert, men den ligg ihvertfall ikkje under bilen, slik som på dei andre eg har hatt..
Guest mussa Posted March 26, 2006 Posted March 26, 2006 Da skal katta få sitta der tenker jeg.. Kobla av luftmengdemåleren for en stund siden, da fikk jeg mye mer spontan gassreaksjon++ Når den var tilkoblet og man pumpegasset så bare "feis" den og sank i turtall, men den luftmengdemåleren var defekt da...
Guest pisko Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 kjøp et lite 40-50 hks lysgass sett av god kvalitet, f.eks nitrous express sine kit.gir garantert mest futt for pengene i tillegg til et efektannlegg som ikke gir no serlig merkbar efekti hk men feit lyd som ikke er å forakte. Skal du trimme motor uten turbo koster dette mye penger og du må absolutt vite hva du gjør.Men selfølgelig, er dine penger og du som bestemmer.PS! så lite lystgass er ikke skadelig på motor ved riktig bruk før du spørr
Recommended Posts