Jump to content

Fjerning av katalysator..


Recommended Posts

Guest mussa
Posted

Får jeg mer krefter i min Fiesta av å fjerne katalysatoren? Skal mekke litt på eksosen nå og etterhvert som den blir eu-godkjent tenkte jeg å bygge om mer.. Er inne på tanken å fjerne katalysatoren da jeg har hørt at den stjeler hester, noe det ikke er veldig overskudd av fra før i bilen min.. Men har det noe hensikt? Og hvis det har det, er det bare å fjerne den?

Guest Fole_Gale
Posted

Heisann!!

JA!! Tar vi f.eks. min fiesta, så ble den levert både med og uten cat. til forskjellige markeder. I GB ble den kun levert uten. Der har bilen 7 hk mer, og det skyldes cat'en. Jeg hadde også lyst til å fjerne denne, men det kan bety ekstraarbeid etter en evt. avgasskontroll.

 

Det som i allefall er sikkert er at cat'en har betydning for motoreffekten.

 

MVH

Roger

Guest mussa
Posted

Hmm.. Akkurat ja.. Billige hester å fjerne den da.. :) Tenker den blir fjernet etter at bilen har blitt eu-godkjent.. Også tar jeg vare på den i alle tilfeller..

Posted

Det beste blir vel å få et nytt eksos anlegg, og ta vare på det gamle. Nå vet ikke jeg hvilken årsmodell din fiesta er, men min 90 mod sierra går glatt gjennom uten kat, co er under kravet

Posted

Trur det kan by på litt problem å fjerne caten på mk4 en din. Eg og har vurdert det, men fann ut at caten var i lag med eksosmanifoilen, og då må ein vel nesten kjøpe nye grenrør, og dei kjem på mellom 3 og 4000 trur eg. Er vel berre 2 produsentar av dei meinar eg å hugse.

Om caten faktisk er den del av manifoilen skal eg ikkje seie for sikkert, men den ligg ihvertfall ikkje under bilen, slik som på dei andre eg har hatt..

Guest mussa
Posted

Hvafornoe? Hehe.. Trodde den lå under bilen jeg.. Kremt.. Hehe.. Var da som svarte det a... Ikke så lett å få mer futt i denne bilen eller?

Posted

Jo. Kjøp grenrør og effektanlegg frå Pumaspeed vert det vel, menier det er dei som leverer grenrør til mk4 Fiesta. Då får du meire gamp. Bytt kammar, der er det sikkert noko å hente.:)

Guest fi(reh)esta
Posted

Jeg merket ikke mye forskjeld med eller uten cat.ble bare lettere på gassen og litt raskere på turtall når du ruser bilen!Caten ligger rett under selve manifoilden,der du ser lamdasonden som står oppå toppen,der kan du skru av grenrøret.(må skrues av underifra,Værste fall av med hele Manifoilden,og skruene knekker garantert)

 

Trur det kan by på litt problem å fjerne caten på mk4 en din. Eg og har vurdert det, men fann ut at caten var i lag med eksosmanifoilen, og då må ein vel nesten kjøpe nye grenrør, og dei kjem på mellom 3 og 4000 trur eg. Er vel berre 2 produsentar av dei meinar eg å hugse.

Om caten faktisk er den del av manifoilen skal eg ikkje seie for sikkert, men den ligg ihvertfall ikkje under bilen, slik som på dei andre eg har hatt..

Guest mussa
Posted

Da skal katta få sitta der tenker jeg.. Kobla av luftmengdemåleren for en stund siden, da fikk jeg mye mer spontan gassreaksjon++ :) Når den var tilkoblet og man pumpegasset så bare "feis" den og sank i turtall, men den luftmengdemåleren var defekt da...

Guest pisko
Posted

kjøp et lite 40-50 hks lysgass sett av god kvalitet, f.eks nitrous express sine kit.

gir garantert mest futt for pengene i tillegg til et efektannlegg som ikke gir no serlig merkbar efekt

i hk men feit lyd som ikke er å forakte. Skal du trimme motor uten turbo koster dette mye penger og du må

absolutt vite hva du gjør.Men selfølgelig, er dine penger og du som bestemmer.

PS! så lite lystgass er ikke skadelig på motor ved riktig bruk før du spørr :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...