Guest ErikW Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 Hei Eg holder på med bremsene bak på escorten nå, og lurer på hvor mye så må til for og gjerne disse laste greiene?Og får eg det godkjent?Og den abs tingen er fjernet på bilen...Hvordan er det med bremse sylindere bak på bilen da?21mm da og? Mvh Erik W
alibaba Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 Tror ikke å fjerne lastregulatorene bak er så lurt hvis de funker, da låser det seg fort bak. RST-tromlene er veldig av og på. x - RS Turbo S2
rs-racing Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 Jeg kjørerte uten de ventilen og rst tromler, hadde aldri problem med at de tok for mye bak.Hadde jeg vært deg hadde jeg fjærnet driten... 05`Mondeo tdci 02`Focus Escort RSTurbo S2 Sierra Cosworth 4*4 x Sierra Cosworth 4*4
alibaba Posted March 24, 2006 Posted March 24, 2006 Mine har en tendens til å låse opp på slutten og jeg har lastregulatorer. Behold de. x - RS Turbo S2
MacGyver Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 Hvordan fungerer egentlig disse lasteavhengige-ventilene? Tar tromlene hardere bak, hvis man fyller opp bagasjerommet/bilen med vekt? og omvent? Noen som har en enkel forklaring? sykler til arbeid
alibaba Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 Når du bremser hardt vil nesa senkes og rompa heves slik at det ligger mindre vekt over bakhjulene. Da låser de mye letttere og for at de ikke skal gjøre det er den ventiler som struper bremsevæsken når dette skjer. Det har ikke spesielt med ABS'en å gjøre. x - RS Turbo S2
Guest ykarlsen Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 Lastregulatoren skal i utgangspunktet kompensere bermsekraften til bakhjulene ved varierende last. Problemene kommer når man senker bilen.... Blir helt rabiat på bremsene. Fjerning kan være en løsning, evt finne en måte¨å justere denne på.
Guest ErikW Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 HeiTakker for mange svar.Tror faktisk eg er enige med alibaba.Beholder nok "driten".Men eg må vite hvordan eg justerer den?....Det kreves papirer på det når bilen er senket har eg hørt.Og det er litt kjekt at den er justert så bremsene ikke er på tryne.Dette kan sikkert ford verksted..(eller ikke...tvilsomt vertfall ) Noen med oppskriften her??? Men hvordan er det med hvilken bremse sylinder eg skal bruke når abs tingen er fjernet?Hørt snakk om at eg må bruke mindre da? Takker igjen for hjelpen Mvh Erik W
alibaba Posted March 25, 2006 Posted March 25, 2006 Når du senker vil lastregulatorene gripe inn senere ved nedbremsing, jo mer "last" bak, jo mer bremsekraft til tromlene. x - RS Turbo S2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now