RsMuffe Posted April 3, 2004 Share Posted April 3, 2004 dere som trimmer/har trimmet rst... f.eks. til dem som kjører på 1 bar ladetrykk..hva gjør dere med stemplene og olje-pumpe og skaffer chippen nok bensin til 1 bars trykk? lurer på om jeg skal trimme rst min... jeg har allerede skaffet meg chip og cossie-turbo og k&n filter og scorpion bakpotte.. men jeg lurer mest hva jeg må gjøre med selve motoren for at den skal tåle dette her mvh Rsmuffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest P-Nissen Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Jeg kjører 1 bar i ladetrykk på min.. Og jeg har bare en chip og luftfilter. ellers orginal bensinsprut, turbo og eksos. Men jeg vet ikke hvordan det blir med Cossie turbo. Men det er jo bare og prøve? Men det er kanskje ikke så dumt å begynne lavt med ladetrykket. Det første som skjer er vel at toppakningen ryker, og da er det bare og stille en runde ned på actuatoren og bytte toppakning og nye bolter... Kjør på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Dersom motoren er i god form i utgangspunktet burde det gå bra, såfremt blandingen er riktig. Men slitene råder/lager og orginale toppakninger kan skape problemer. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 det kan være greit å kjøpe en kraftigere actuator også. hadde min på rulla i går og kunne konstatere at motoren min ga hele 89 hk, pga at actuatoren min ikke klarte å følge med. fikk justert den opp til ca 115hk men det var allt den maktet å gi, til min store frustrasjon. Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Kan man ikke se på trykkmålern hvis actuator ikke henger med? Er den for svak vil den ikke klare å holde wastegaten lukket og da lader turboen mindre. Hadde ingen ladetrykksproblemer når turboen ladet 1.1bar. Har en mistankte om at jeg har -31 actuator. Eller gir en svak actuator andre symptomer? 89hk på hjulene? 115hk på hjulene er vel ca. standard? Hvordan justerte du? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 ja, man så det på trykkmåleren men trodde det ville hjelpe med litt justering. han satte inn en bleed valve for å se om den kunne hjelpe noe. men vi ga opp etter en liten stund. så vi får prøve når jeg får den nye actuatoren. Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Har du bestilt en -31 actuator da? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted April 14, 2004 Author Share Posted April 14, 2004 går ikke prøvet dette her på en stund... har sveiset alt rust og nå driver jeg med å slippe ned lakken til blanke stålet... pga. feil grunning og så har jeg penge mangel nå... så planene er i pause-stilling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Godt å høre at det ikke er bare jeg som jobber med stramt budsjett! Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 jada -31 actuator er bestillt. får vel den i morgen ville jeg tro. har lagt opp litt nye rør rundt om i motoren nå, for å slippe lekasjer i gamle slanger. Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now