Guest rune Posted April 13, 2004 Posted April 13, 2004 Jeg har fått en person til å bytte motor på min Ford Sierra 1988 mod. Etter at denne personen var ferdig med å bytte motoren ble det prøvd å starte den..noe som ikke ble så vellykket, det smalt litt innefra motoren.. Etter mye om og menn ble veiven sveivet rundt manuelt, dette gikk ikke så bra da det var noe som "buttet" mot, jeg fikk da denne personen til å skru ut pluggene og lyse ned i sylyndrene.. og riktig nok.. i sylynder nr.2 lå det igjen en mutter fra eksosmanifoilen som han hadde satt over fra den gamle motoren.. Vi fikk ut denne mutteren fra sylynderen og fikk start på bilen..men nå går den som en "dass" .. hva kan ha skjedd med motoren etter et slikt uhell? Motoren fikk jeg fra en person med 3 mnd. garanti på, jeg hørte motoren før jeg kjøpte den og da gikk den som en klokke.. Er det noen som har et tips til meg.. samt hva jeg burde gjøre med denne motoren.. nå er det jo personen som gjorde dette som evt. skal fikse dette også.. MvhRuneFord Sierra 2.0 Cl 1988
cossie_storm Posted April 13, 2004 Posted April 13, 2004 Ta av toppen, så ser du nok hva som er feil.ja trolig ventil Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
RsMuffe Posted April 13, 2004 Posted April 13, 2004 jeg er enig med dere to over... sikkert en ventil som er bøyd.
Anders Posted April 15, 2004 Posted April 15, 2004 Husk oxo moment nøkkel Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Recommended Posts