Jump to content

Recommended Posts

Guest epcz
Posted (edited)

hjelp :blink: Det begynte i går.. :huh:

Det er en slags tikkelyd som kommer underifra der med giren! akkurat som om noe som tar borti drivakslingen eller noe tannhjul som skraper ?

Lyden forsvinner når eg gir gass! og kommer igjen med en gang eg ikke gir fullt så mye gass.. den går ikke vekk om bilen står i fri eller om eg har clutchen inne! (altså når bilen triller.. men når den står i ro hører jeg den ikke)

er det noe med akslingen som holder på å ryke ? :(

Edited by epcz
Guest kjell ove_88
Posted

Det kan kanskje vere gibbo leddet eller ka da på mellomakslingen eller ein drivaksling som er gåen.

Det skjedde på bilen min, høyrdest nesten ut så eit hjullager som var øydelagt.

Guest epcz
Posted
Det kan kanskje vere gibbo leddet eller ka da på mellomakslingen eller ein drivaksling som er gåen.

Det skjedde på bilen min, høyrdest nesten ut så eit hjullager som var øydelagt.

ja høres ut som et hjullager som er gåendt!

Bør eg la vær å kjøre med det, eller gjør det ikke så mye ? heheh

Posted

jeg bruker å kjøre til det er noe som tar kveld.. da vet jeg hva som er feil. :D

bare kjør å kjør så finner du ut hva det er.. :P

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Guest epcz
Posted
jeg bruker å kjøre til det er noe som tar kveld.. da vet jeg hva som er feil. :D

bare kjør å kjør så finner du ut hva det er.. :P

hehe joa! men kjipt den dagen det plutselig skjer noe.. så står eg uten bil =\

Guest Erik Braseth
Posted

Opplagringa til mellomakslingen?

Guest clapton
Posted

om du har mt75 girkasse så sjekk de tre boltene som fester mellomakslingen inn på kassa.. jeg nappet av en sånn bolt og det var akk samme symtom som du forklarer her.. alt så helt bra ut når jeg tittet under helt til jeg skrudde på boltene, da var den ene helt løs gitt hehe

Guest epcz
Posted
om du har mt75 girkasse så sjekk de tre boltene som fester mellomakslingen inn på kassa.. jeg nappet av en sånn bolt og det var akk samme symtom som du forklarer her.. alt så helt bra ut når jeg tittet under helt til jeg skrudde på boltene, da var den ene helt løs gitt hehe

okey! ja det høres ut som det kommer rett under ved kassen der!

Posted

som clapton sier. sørg for å skjekk det.! mine 3 bolter gikk igjenom gulvet i en tunnel i 180 kmt. å vakke gøy ¨ringe viking da.. uten dekning. :(

• 2 weeks later...
Posted

Var oppå en smøregrav å såg under bilen i dag! kunne ikke se noe spesielt som kunne være gale!

litt slark i driverket bak. men ikke av stor betydning!

men gummikoblingen på mellomakslingen og kassa var noen sprikker i! kan dette ha noe å si på ristingen?

Posted

okey! nei for ristiningen begynner å bli litt iriterende!

tanken slo meg i sted at det kanskje er et motorfeste som ikke er helt som det skal?

men da skulle den nå vell vibrere bare man sto i ro og ga gass..