Jump to content

Recommended Posts

Guest 2.8v6
Posted (edited)

noen her som kan hjelpe meg med en detaljert beskrivelse åssen jeg får justert tenningen 1000% på 2,8 v6 motoren er en 88 mod.. er motor på bilde.. HASTER

Edited by 2.8v6
Guest 2.8v6
Posted (edited)

Det halp meg ikke mye, hva er de merkene og åssen skal de stilles???

Edited by 2.8v6
Posted

Svingjulet har et merke på seg, og blokka har en "tapp" hvor merket til svinghjulet skal peke mot. Når du får gjort dette setter du fordeleren på merket sitt. Ta av lokket på fordeleren og rett rotoren mot HT ledning til plugg/sylinder 1. Der vil det være et merke (oftest en liten strek eller et "hakk") som forteller deg at når rotoren passerer vil den gi gnist til syl. 1

Guest 2.8v6
Posted

nå begynner det å hjelpe, men det merke på bånn er det div tall. 3 6 12 0 hva skal den stå på

Guest 2.8v6
Posted (edited)

hva er den beste måten å finne ut om den står 180 grader feil???? Takker for hjelp,

Edited by 2.8v6
Posted

Det hører du fort for da skyter den i innsuget.

Du husker vel dette? Vi prøvde jo på det når jeg var oppe hos deg under monteringa av den motoren og gamleledningsnettet.

Guest 2.8v6
Posted

he he he :D :D Den motoren vi dreiv med er død intil videre, dette er en ny v6 motor... er kjipt å få det til å poffe da :blink: greit å få det 1000% med engang da.. Men jeg skal prøve imorgen å så får jeg se om det blir noe fart i sakene,,..