Guest Slick Posted May 24, 2004 Posted May 24, 2004 Jeg har nylig kommet inn i ford-miljøet ved anskaffelse av en Ford Sierra 2.0L fra 1987 (3 dørs) Og selvfølgelig savner jeg mer power,mine planer hittil er turbo, 5 trinns girkasse, og selvfølgelig litt nye dempere etc for at den faktiskt skal bli antydning til stiv.. Men før jeg begynner har jeg et par små problemer.. 1. Hvordan senker man kompresjonen i en motor før man setter på turbo? Hørt så mye forskjellig skjø.. Og en annen ting, vet dere om et eller annet sted der jeg får kjøpt ny grill til bilen min? Har den gamle gubbegrillen.. Og den er stygg... Mvh Slick
frode Posted May 24, 2004 Posted May 24, 2004 slick fra gtaforum.no??? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest crosworth Posted May 24, 2004 Posted May 24, 2004 Hei!Du har 2 måter å senke kompen på, du kan f.eks dreie ned de orginale stemplene og sette på tykkere toppakkning eller du kan skaffe deg cossie stempler(kan også ha andre typer smidde stempler, bare de passer blokka di) og tykkere toppakkning.
mr.president Posted May 24, 2004 Posted May 24, 2004 slick fra gtaforum.no??? jaggu jeg trur det er han. Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.
Guest Slick Posted May 24, 2004 Posted May 24, 2004 Er jeg kjendis eller no? Hehe,, Takker for oppmerksomheten... Fikk høre at man bare måtte bytte topp-pakning skjø. Dreie original stemplene,, Hørtes vanskelig ut.. Cossie stempler, vet dere om det passer i 2.0L da? Virka litt enklere skjø
Guest Slick Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Uflaks. En Honda Africa Twin 2003 og en turbonetics 3 ble i natt bøffa ifra garasjen min hjemme... Dvs, jeg må skaffe meg ny turbo.. Er det noen som har forslag til hva jeg bør skaffe meg?Ny denne gang, eller lite brukt ihvertfall.. Jeg har ikke tenkt til å få mer enn 250 hk i motoren, så behøver ikke så sinnsykt stor turbo...Og i tilfelle, priser... (gjerne svare på forrige post ang stempler også..)
Guest crosworth Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Om du bare setter på en ny toppakkning, vill ikke motoren vare lenge om du skal ha 250hk+. Det første du børr gjøre om du vill ha en holdbar og god turbomotor, er å totaloverhale motoren! Det lønner seg! Er ikkno problem å dreie ned stemplene om du har en dreibenk.. Cossie stemplene passer ja, men tror de er dyre! Blokka på cossien og 2.0L'en er nesten lik, bortsett fra noen kanaler, oljeplugger osv. Tror jeg da.. Men veit 99.9% sikkert at cossie stemplene passer!
Guest Slick Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 250 er maks. Har først tenkt til å få den stabil etc. Så regner med under 200 i en god stund. Vet noen pris på cossie stempler da? Frister mer å kjøpe det enn å dreie
Guest 2.0is Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 1000 kr. bruklt for 4 stk cosworth stempel.. men pass på å ikke kjøpe overdim. stempel da.. borringa er originalt 90,82mm
Anders Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Haha du er langt i fra ferdig... ta en titt her http://www.cosworth.no/forum/index.php?act...&CODE=12&CID=19 så får du en smakebit Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest Slick Posted May 26, 2004 Posted May 26, 2004 Jaja.. Men der er det snakk om bygging av cossie med styling da.. Og jeg skal ikke bygge om motoren til cossie.. Har ikke tenkt til å fikse så mye med en gang skjø.. Å få på en turbo er første pri, så det er ikke så mye som må gjøres da...
Guest Ford_RS Posted May 31, 2004 Posted May 31, 2004 Du må nok ha stempelsprut skal du få holdbarhet i motoren.. + turbomanifoil, stempler etc..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now