tommy w Posted July 21, 2006 Posted July 21, 2006 cossie power: da vet ikke du hvordan det er å kjøre gris på vestlandsveier. he he cossiegutten: nr 1: -få luftet kjølesystemet ditt godt -ikke åpne opp lokket på ekspansjonskaret ditt når vannet er varmt, da dette fører til at vannen får tilført nytt oksygen (luft). Vannet i kjølesystemet bør være "dødt/oksygenfattig" for å unngå at vannpumpen lager luftbobler ved høyt turtall. -sjekket du hvor mye olje du hadde på motoren og vile temp denne hadde, oljen står for veldig mye av kjølingen på en motor nr 2: -avstanden på pluggene ca 0.6mm? vil tro at "turtallsperren" din er gnisten som blir "blåst" ut pga høyt trykk. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest cossiegutten Posted July 22, 2006 Posted July 22, 2006 tommy w: 1.skal lufte det godt enda en gang for å være sikker...2.hadde nettop sjekket oljen før jeg gikk på banen, og jeg hadde også nettop skiftet til ny olje hjemme før vi reiste. 10w-60w.3.pluggene har åpning på 0,6 og da jeg sjekket disse gamle da jeg satt nye i for under en uke siden var de gamle helt konge... lysebrune Men det er jo ingen andre symptomer på at toppakningen er gåen, bruker ikke kjølevann, ikke vann i oljen, har tatt avgass måler i vanntanken... hmm ka andre symptomer er vanlig ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now