Guest Cyteck Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 Heia! Har planer om å ombygge min Xr3i til RS-Turbo, har lest en del rundt på forumet men har fortsatt ikke blitt helt klok på denne ombyggingen, så jeg spør for sikkerhetskyld. Etter som jeg har forstått det så trenger jeg altså disse delene for å få den GODKJENT som RS TURBO: Rs turbo motor, eksos, bremser, girkasse, ledningsnett, hjerne (sitter ikke den på rs turbo motoren?), nye motorfester?, og trenger jeg intercooler? Noe mer? Tenger jeg alt dette? Jeg leste også i en post at jeg også trengte stabilisatorstag foran og bak, abl(wannabe abs) system, motorstyring, bensintank, bensinpumpe, bensinrør, ic (hva er ic?), stemmer dette? Og hva er forskjell på RS Turbo S1 og S2 ?? Setter pris på alle svar! Mvh.
tuszi Posted July 19, 2006 Posted July 19, 2006 (edited) ic er forkortelse for intercooler. s2 er i mk4 chassiet mens s1 er mk3. det med stabstag så er det noe du har under bilen som jeg forstod. det er stivere eller noe på rs-turbo, men leste et sted tror jeg at xr3i hadde samme på di. abl kan henge seg. alle sier det er noe dritt. hjernen henger på torpedoveggen din du kan bruke den girkassa du har intercooler er også viktig for å få lav tempratur på lufta som turboen sender. du kan tenke deg at på den ene sia av turboen er det 800 grader og den lufta som blir sugd inn da får en tempratur på over 100 at dette tar mye plass med en intercooler kjøler du dette bra ned så det tar mindre plass skjønner du hva jeg mener? Edited July 19, 2006 by tuszi
Guest Cyteck Posted July 23, 2006 Posted July 23, 2006 ic er forkortelse for intercooler. s2 er i mk4 chassiet mens s1 er mk3. det med stabstag så er det noe du har under bilen som jeg forstod. det er stivere eller noe på rs-turbo, men leste et sted tror jeg at xr3i hadde samme på di. abl kan henge seg. alle sier det er noe dritt. hjernen henger på torpedoveggen din du kan bruke den girkassa du har intercooler er også viktig for å få lav tempratur på lufta som turboen sender. du kan tenke deg at på den ene sia av turboen er det 800 grader og den lufta som blir sugd inn da får en tempratur på over 100 at dette tar mye plass med en intercooler kjøler du dette bra ned så det tar mindre plass skjønner du hva jeg mener? Takk for svar, ble litt klokere nå ja =)Har foresten ordnet meg en hel RS turbo 86mod! Skal hente den en av dagene! Så da blirre bra =DSiden det er en MK4 så antar jeg at motor og hæile driten passer rett inn i min?
tuszi Posted July 23, 2006 Posted July 23, 2006 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=18812litt info der skal se om jeg finner fler
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now