Jump to content

Tomgang

Recommended Posts

Guest KadettC Coupè
Posted

Jeg får ikke motoren til å gå rent på tomgang. Tomgangsskruen er justert helt ut og spjeldhuset er gjort reint. Likevel ligger den å jager på 800-1100 omdr før den dør ut. Hva kan være problemet? 400hk chip og l6

Guest Hovden Racing
Posted
Jeg får ikke motoren til å gå rent på tomgang. Tomgangsskruen er justert helt ut og spjeldhuset er gjort reint. Likevel ligger den å jager på 800-1100 omdr før den dør ut. Hva kan være problemet? 400hk chip og l6

Tomgangsregulatoren din..

Posted (edited)

ta grunn instilling . Kjør motoren varm ( viftene startet - stoppet ) ta av kontakten til tomgangs regulatoren ( tilskudsluft ventil ) juster så tomgangen 850 rpm / 900 rpm . sett på kontakten til regulatoren , motoren skal da øke til 1250 rpm for så og synke til 850 / 900 rpm ....... virker ikke dette er reg kaputt eller har du falsk luft - sjekk alle slanger + ventilen til veiv hus ventilasjon ( den har du vel oppe hver 20tkm og vasker ? ) gjør alt dette så går jeg og bader ............

Edited by bige
Guest KadettC Coupè
Posted

Får den ikke til å gå på tomgang uten tomgangsregulatoren. Tviler på at den drar falskluft, men jeg skal sjekke ventilatoren til veivhuset. Men uansett så går den ujevnt også på lavt turtall...?

Posted
Får den ikke til å gå på tomgang uten tomgangsregulatoren. Tviler på at den drar falskluft, men jeg skal sjekke ventilatoren til veivhuset. Men uansett så går den ujevnt også på lavt turtall...?

da tror jeg du har ett chip problem