Jump to content

Recommended Posts

Posted

Her i går ville ikke bilen starte...er en 91 modell sierra stasjonsvogn..DOHC motor...Den bare slurte rundt på startern....gikk verken fortere eller saktere enn den pleier...Den dro motoren rundt..men den starta altså ikke...Det var bensin på tanken og pluggene er fine... Prøvde med et ekstra batteri på...da gikk startern bare fortere...null tenning...

Men da jeg dyttet den igang startet den ganske lett...

Det jeg sitter og tror er at det kan være innslagsrelèet som er gåent...men da skal jo ikke motoren faktisk bli dratt rundt?...Eller at det f.eks. er knuste tenner på enten svinghjul eller starterkrans..., men da skulle den jo heller ikke gå rundt som den gjorde??

Jeg slukket motoren i første bakke jeg kom til, og da startet den som vanlig med en gang (med nøkkelen) ...gjorde det sikkert 15 ganger for å prøve å gjenskape problemet...men nei..startet hver gang...Startet i dag tidlig også....

Jeg har ikke vært bortpå lignende...noen som aner noe?

Peder

Posted
Her i går ville ikke bilen starte...er en 91 modell sierra stasjonsvogn..DOHC motor...Den bare slurte rundt på startern....gikk verken fortere eller saktere enn den pleier...Den dro motoren rundt..men den starta altså ikke...Det var bensin på tanken og pluggene er fine... Prøvde med et ekstra batteri på...da gikk startern bare fortere...null tenning...

Men da jeg dyttet den igang startet den ganske lett...

Det jeg sitter og tror er at det kan være innslagsrelèet som er gåent...men da skal jo ikke motoren faktisk bli dratt rundt?...Eller at det f.eks. er knuste tenner på enten svinghjul eller starterkrans..., men da skulle den jo heller ikke gå rundt som den gjorde??

Jeg slukket motoren i første bakke jeg kom til, og da startet den som vanlig med en gang (med nøkkelen) ...gjorde det sikkert 15 ganger for å prøve å gjenskape problemet...men nei..startet hver gang...Startet i dag tidlig også....

Jeg har ikke vært bortpå lignende...noen som aner noe?

Peder

du kan ihvertfall utelukke starter og startkrans.

kan være at el.delen på tenningslåsen er slitt f.eks slik at du mister tenningssignal når du drar den på starteren.

Posted

Åja?...Nå er du inne på noe jeg kan nada om.... :P

Sitter den ved tenningslåsen eller hvor?

:blush: (Kikker meg blind på koblings skjema) :blush:

Peder

Guest Waterwolf
Posted
Åja?...Nå er du inne på noe jeg kan nada om.... :P

Sitter den ved tenningslåsen eller hvor?

:blush: (Kikker meg blind på koblings skjema) :blush:

Peder

han mener vel mikrobryterne som sitter bak tenningslåsen. de ledningene bak har brytere som føler på sylinderen ;) .kan være dem som er slitt

Posted

Her må jeg nesten åpne opp å se...

Så denne/disse bryterne gjør altså at det ikke kommer gnist fra pluggene?...For jeg kom på det etter første post at jeg ikke testet om det var gnist fra dem...skulle jo såklart ha gjort det mens jeg hadde det ut... <_<

Men noen ting tar man for gitt...samme hvor dumt det er....og i mitt tilfelle visste jeg jo ikke om denne føleren...eller bryteren eller hva det nå er...skal kikke på det...selve låsen er jo ikke mer enn noen mnd gammel...

Peder

Posted
Her må jeg nesten åpne opp å se...

Så denne/disse bryterne gjør altså at det ikke kommer gnist fra pluggene?...For jeg kom på det etter første post at jeg ikke testet om det var gnist fra dem...skulle jo såklart ha gjort det mens jeg hadde det ut... <_<

Men noen ting tar man for gitt...samme hvor dumt det er....og i mitt tilfelle visste jeg jo ikke om denne føleren...eller bryteren eller hva det nå er...skal kikke på det...selve låsen er jo ikke mer enn noen mnd gammel...

Peder

har det skjedd flere ganger eller er det bare den ene gangen??

hvis det skjer igjen, sjekk da om du har gnist på pluggene.

savner du chipet ditt, jeg får dårlig samvittighet hver gang jeg på det. :blush:

nå funker bilen bra, men mangler fortsatt de ***** skiltene.

mvh

pål

Posted

Har bare skjedd den ene gangen....men er ille nok det...for det kan jo skje igjen...og da sikkert når jeg slettes ikke har tid til det :P

Ha...dårlig samvittighet du liksom...he he ;)

Peder

Posted

Og nå skjedde det igjen....Samme greia...

Det er ikke gnist på pluggene...HVOR I HELVETE sitter de greiene du snakket om rc51? :P

Finner dem ikke...med mindre dem er bak den plata....d.v.s ovenfor/nermere tenningslåsen enn den plata som ledninhgene er lodda fast i...for det er 3 ledninger... :(

Skal opp etterpå å kikke mer på det....men så VELDIG irriterende....vet ikke om noe som er så irriterende som en bil som ikke vil starte...spesiellt når man ikke skjønner problemet....

Peder

Guest fåården
Posted

veivakselføler.. rett under starter.. dårlig kontakt el gåen føler?

Posted
veivakselføler.. rett under starter.. dårlig kontakt el gåen føler?

Finner ikke den jeg....men nå har jeg ikke løftebukk heller da....

Peder

Guest fåården
Posted

ekkel å finne viss du ikke hvet hvor den er ja... følg ledningen som går fra den "store" klasa under innsuget da. den går jo forbi starteren.. hvis vi spør Tombra pent så ordner han sikkert et bilde i morgen...

Guest H.M.Kongen
Posted

jeg hadde samme problem når jeg hadde dohc også.jeg bytta motornett jeg og da funka den igjen..

hvis du finner ut av at det er det så har jeg ett komplett motornett liggende som jeg skal selge.bare og hyle ut.