Jump to content

HJELP! problem godkjenning av ombygging vingebil....

Recommended Posts

Posted

snakka m folk på biltilsynet rogaland idag om ombygging av en 84 mod 3dørs 1,6 forgasser til cosworth eller

is-turbo, har begge deler og alt av drivverk og bremser som trengs. Biltilsynet hadde godkjent sedaner, men ikkje vingebiler, hadde aldri sett papir på at karosseriet tålte d. Men ombygde vingebiler som er godkjente finnes, men hvordan klarer dere det, har noen papir fra ford eller tilsvarende som kan brukes, eksempel på søknader er og interresant?

Alle tips mottas med stor takk!! Stasjonsvogner og 5-dørs er blitt godkjent til både 2 og 4 hjulstrekk cosworth så mulig må det jo være...

Posted
snakka m folk på biltilsynet rogaland idag om ombygging av en 84 mod 3dørs 1,6 forgasser til cosworth eller

is-turbo, har begge deler og alt av drivverk og bremser som trengs. Biltilsynet hadde godkjent sedaner, men ikkje vingebiler, hadde aldri sett papir på at karosseriet tålte d. Men ombygde vingebiler som er godkjente finnes, men hvordan klarer dere det, har noen papir fra ford eller tilsvarende som kan brukes, eksempel på søknader er og interresant?

Alle tips mottas med stor takk!! Stasjonsvogner og 5-dørs er blitt godkjent til både 2 og 4 hjulstrekk cosworth så mulig må det jo være...

fins jo ikke cosworth karroseri... 3 dørs er jo vingebil.. skulle ikke være noe problem, hørt med ford?

Posted
fins jo ikke cosworth karroseri... 3 dørs er jo vingebil.. skulle ikke være noe problem, hørt med ford?

ford vil ikkje hjelpe, biltilsynet sier cosworth sedan og vanlig sedan har samme delenummer på karosseri, det har vist ikkje vanlig 3-dørs sierra og vingebil, men sannsynlivis tåler dei vanlige karosseriene cosworthmotoren like godt som cosworth karosseriene, men det har eg ikkje papir på.... håper noen hjelpe, enten med godkjenningspapir eller annes som kopi av vognkort til ombygde biler, søknader osv............

Guest Excaliburzz
Posted

3-dørs er ikke 100% det samme som vingebil, da det er flere sveisepunkter på vingebil karosseriet, ellers er de like etter det jeg vet iallefall.

Men som sagt, er jo mange som har fått godkjent ombygginga si, så papirer må vell finnes i omløp.

Guest Hovden Racing
Posted

Hmm... Nå blei jeg skeptisk. Jeg har fått meg tak i et dønn strøkent 3dørs karosseri og tenkte jeg skulle bygge den om til Cosworth å legge MYE penger å arbeid i det, men nå er jeg **** ikke sikker mer viss det ikke skal gå an å få det godkjent.

Posted

skulle hatt et eksemplar av di papirene jeg også :P