Guest Receive Posted June 24, 2004 Posted June 24, 2004 bygger turbomotor nå, så tenkte jeg måtte ha meg en oljekjøler og... Noe som passer? noen sierra som er levert med dette originalt?Trenger en slik adapter før oljefilteret... anyone?
Guest OCB Posted June 24, 2004 Posted June 24, 2004 Du har den bitte lille "kjøleren" som sitter mellom blokk og filter. Trenger vel ikke no mere enn det på en 2 liter turbo. Har selv en 16 raders oljekjøler med thermostat til den nye motoren jeg skal bygge. Men da er det ikke snakk om 200 hk
Guest Receive Posted June 30, 2004 Posted June 30, 2004 Er det "ekstern" oljekjøler på sierra cosworth?Passer denne eller noen annen på 205 blokk ? OCB: hvor tok du adapter'n fra?
bige Posted June 30, 2004 Posted June 30, 2004 det er vell en adapter som lar kjøle vannet sirkulere og kjøle oljen .Varmer oljen ved kald , kjøler ved varm .
Guest madsen Posted July 26, 2004 Posted July 26, 2004 Har en varme veksler fra cossy til salgs kr 500
cossie_storm Posted July 26, 2004 Posted July 26, 2004 enten bruker du en smultering, som du kobler mellom oljefilter og blokk.kobler direkte til vann. f.eks varmeapparatet ol. evt så kobler du inn en ekstern kjøler. kan ta fra f.esk saab turbo osv. Mener på at adapter fra volvo passer fint på pinto Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Recommended Posts