Jump to content

Ford Sierra 2.8 Prosjekt/delebil


ogge

Recommended Posts

Selger nå prosjektbilen som jeg kjøpte i vinter på grunn av plassmangel..

 

Bilen ble kjøpt ferdig ombygd i vinter og manglet da bare å få ordnet noen småting, samt å få godkjent den. Bilen har stått uten skilt i en del år, men har blitt startet og kjørt av og til. Det er ingen heftelser eller ubetalte avgifter på bilen..

 

Bilen er originalt en 87mod 2.0L, men er ombygd til 2.8 med motor og understell fra en Sierra xr4x4. Bilen er klargjort for firehjulstrekk, det som mangeler for å bygge om til firehjulsdrift er kun bunnpanne til motor fra 4x4 samt 2 drivaksler til forhjulene og drivakselen mellom frontdiff og gearkasse. (Girkasse til firehjulstrekk med viskosekopbling og diff fremme følger med). Bilen er nå rigget som bakhjulstrekk og fungerer fint med det.. I følge forrige eier er det rundt 160hk i bilen.

 

Det er satt inn Cosworthseter foran (litt hullete, men forsatt gode å sitte i). Hattehyllen er forsterket og modifisert for kraftig stereo (hull for 2stk 6x9" og 2stk 6").

 

Bilen er forsatt registret som en 2L. Det som er problemet med bilen er at den har begynt å fuske ved gasspådrag og at den er vanskelig å starte når motoren er varm. Dette skjedde selvfølgelig dagen før jeg skulle godkjenne ombyggingen hos biltilsynet.. Jeg er ikke sikker på hva som må gjøres for å få ordnet dette, men noen bilsakkydigeydige jeg har snakket med tror det er bensinpumpa som er problemet.

 

Det som jeg har byttet mens jeg har hatt bilen er: Nye fjærer foran og bak, Ny frontrute, Nytt batteri, Nye puggledninger, rotor og fordelerlokk, Tennplugger, Luftfilter.

 

Det følger også med en haug med deler.

 

Legger ved noen bilder:

Link to comment
Share on other sites

Her er bildene:

Glemte å skrive i forrige post at det er lite rust på bilen.

Skrev heller ikke at jeg hadde bilen inne til eu-godkjenning for en stund siden. Alle feilene som var på kontrollen er rettet..(det var kun småfeil, kan legge ut bilde av kontrollarket om ønskelig).

Edited by ogge
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Og denne vil du ha hvor mye for? Hvor bor du? HVor langt har bilen gått? Hvor langt har motor gått? Hva er den skaden nede bak på venstre forskjerm?

Edited by Bewnie

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...