Jump to content

K&N: mange som har slangen fra veivhuset koblet til LF?

Recommended Posts

Posted (edited)

Mange som har slangen fra veivhuset koblet til det hullet som er ment for denne i selve luftfilteret?

Har lest igjennom den manualen som var med: http://www.kandn.com/instructions/57-0156.pdf

På bilde #18 ser det mer ut som den plastovergangen ikke er koblet til og bare såvidt er borti luftfilteret. Hullet er forresten svært trangt ser det ut til så jeg må i såfall bruke makt for å presse det inn, men det er vel dette som anbefales?

Edited by Wolfman83
Posted

som det står i monterings annvisningen NR 17 . halvparten av plast røret tres inn i slangen og sikres med slange klemme . Den andre halvparten av røret (med slangen montert ) skyves inn i hullet ( bruk silikon spray - min tilføyelse ) . Har du den ikke montert får du den IKKE gjennom Eu kontroll ...

Posted
som det står i monterings annvisningen NR 17 . halvparten av plast røret tres inn i slangen og sikres med slange klemme . Den andre halvparten av røret (med slangen montert ) skyves inn i hullet ( bruk silikon spray - min tilføyelse ) . Har du den ikke montert får du den IKKE gjennom Eu kontroll ...

sant det, men i tillegg til damp kommer det jo en masse gørr/olje ut av den.. ser ikke helt poenget at dette skal renne ut i filteret og grise det til. det blir jo bare værende i systemet? På den originale er det jo en slags svamp som fanger opp gørra, men her kommer det jo direkte inn i luftfilteret :ph34r:

Posted
sant det, men i tillegg til damp kommer det jo en masse gørr/olje ut av den.. ser ikke helt poenget at dette skal renne ut i filteret og grise det til. det blir jo bare værende i systemet? På den originale er det jo en slags svamp som fanger opp gørra, men her kommer det jo direkte inn i luftfilteret :ph34r:

dampen er både vann (kondens) og olje ( forbrennings gasser )...... kommer det "gørr" da har du andre problemer . ta av oljepåfyllings "pluggen" ligger det grått skum på innsiden har du alvorlige problem du burde se til ...