Guest Woodpile Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 (edited) Har nå endelig kommet hjem med bilen. Neste steg i planen, er å få kommet seg til Sandefjord og få ut motoren i min mondeo, og montert inn den, som står i svenskebilen. Syntes 170 hesteren gikk bra men du grønne h... hvor sinnsykt den st200 motoren gikk. Bilen jeg har hentet ,er en orginal V6 som det er ettermontert en ST200 motor i. På papirene som lå i hanskerommet sto det følgende. Motor kr 28 000.- Montering 16 000.- + effekt chip og montering 4800.- Papirene på bremsing i benk har jeg ikke funnet? Lurer litt på hvor mye man drar ut ekstra, med en chip på en ST200?? Vel gleder meg SINNSYKT til jeg får montert dette i min bil he he. Og får å ikke snakke om, lyden når man passerer 4000 RPM :lol: . Ellers så var det orginal fjernstyrt sentralås på bilen, lys i fotbrønner,solskjermer med lys og speil begge sider og skinnratt. Noen som vet, om det går ann å montere den fjernstyrte sentrallåsen på min bil. Er en startsperre på nøkkelen. Prøver jeg med en av de ekstra nøkklene som fulgte med, så skjer det ikke no når nøkkelen vries om. I tillegg, er det info system som varsler om åpne dører, glatt vei,service etc etc Vel følg med oppdatering med bilder kommer når motor er montert. :lol: :lol: :lol: :lol: Edited December 10, 2006 by Woodpile
Kverna Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 Bruk gjerne enter ett par ganger i en lang tekst.Og legg gjerne ut bilder Min fotoblogg
Guest Woodpile Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 (edited) Bilder av svensken Edited December 10, 2006 by Woodpile
HansenRS Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 Tøft! Hvordan kom du over den her da? Har hatt litt av dette i tankene selv, men er vel ikke bare bare å komme over en st200 motor.Dem passer vel rett over om man har den vanlige v6 fra før når det er så å si samme motor? Vet du hvordan det er med det elektriske? bolton ?
Guest Woodpile Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 er litt usikker ang det elektriske. På min orginale v6 er sikringboksen større. Mens på den med st200 motoren så er boksen mindre. Vist jeg husker riktig. Så ledningsnettet må sikkert byttes over. Men han som skal montere bilen sier at det ikke er noe jobb.- Kom over bilen på blocket.se må si jeg hadde flaks, ikke en ST200 motor å oppdrive under 30 000.- Men her fikk jeg bilen med på kjøpet. Lurer på hvor mye den chippen drar ut av motoren. Har prøvd å leite på nettet men ikke funnet ut av det enda.
HansenRS Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 fikk du bilen for 30 000 bare? Må vel være fineste julegaven i år Hva er videre planer ? skal motoren i en sedan/stv/kombi ?
Guest Woodpile Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 Noen som har bruk for en motor til 1998 mondeo 2,5 V6?Selges for 2500. Da får du med dynamoen og alt som henger påMå bytte en toppakning og vannpumpe
bige Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 du er vell klar over vann pumpa er noe dritt om den ikke er byttet ??
HansenRS Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 du er vell klar over vann pumpa er noe dritt om den ikke er byttet ?? Er vel derfor han skriver at den må byttes....
bige Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 du er vell klar over vann pumpa er noe dritt om den ikke er byttet ?? Er vel derfor han skriver at den må byttes....Der kan du se når en bare skum leser
Guest Woodpile Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 Noen som har bruk for et orginalt skinnratt til Mondeoen sin.
Recommended Posts