Jump to content

jordingspunktene


Guest mr_doodee

Recommended Posts

Guest mr_doodee

hei!

sitter og vurdere om jeg skal bytte ut jordingsledningene som er fra batteri til karosseri, men hvor er disse, er en fra batteriet og til chassi, eg trodde dette var hovedjordingen, men tok den av og satt den på igjen og da var det ingenting i bilen som hadde nullstilt seg, altså det må være jording flere plasser også, må vell bytte ut alle vist eg først bytter..

grunnen til at eg vil bytte er bilstereo prosjekter...

 

mvh ROger

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

tar du av batteriets minuspol er kretsen bruten og all strøm skal kutte. dette er hovedjordingen.. at ikke så mye nullstilte seg kan ha noe med back-up strøm å gjøre, og hvor lenge du hadde den av osv...

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
tar du av batteriets minuspol er kretsen bruten og all strøm skal kutte. dette er hovedjordingen.. at ikke så mye nullstilte seg kan ha noe med back-up strøm å gjøre, og hvor lenge du hadde den av osv...

jeg tok ikke minuspolen av batteriet, bare løsnet der som ledningen har jordingspunkt i chassiet!

Link to comment
Share on other sites

bare sjekk polskoen på minuspolen og følg ledningene derfra.. så lenge en av de er tilkoblet vil kretsen være sluttet selv om du mest sannsynlig ikke kan belaste den så veldig..

 

oppgradering av dette innebærer ny og tykkere jording fra batteri til karosseri, ny og tykkere jording fra karosseri til motorblokk og ny og tykkere plussledning mellom dynamo og batteri.. "the big three"

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

mange elektriske deler har jordings punkt rett i karosseri. men hovedjordingen er den som går fra minus polen og til karosseri (evt motor) om alt er fjernet fra minuspolen (eller + polen) skal all gjenomstrømning kutte.. uansett om disse er jordet i karosseri eller ikke

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...