Cosworth Racing1 Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Noen som vet hvordan strømmen til temp måleren er koblet til i dashbord..? Den går vel inn der som hovedkontakten til instumentpanelet er..? Men vet noen hvilken kontakt som er til den? På datasprutet er det langt opp til den måleren. Problemet er bare at det ikke er noen forbindelse mellom instrumentpanelet og sprutet.. Da er jeg jo like langt.. Noen som vet hvor det finnes gode nok tegninger til å finne dette ut? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Guest Erik Braseth Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Du ser det ikke dersom du tar ut dashbordet og ser på banene bak da? Mulig jeg er litt dum nå, men skal tempmåleren kobles via sprutet og til instrumentet? Trodde det var to separate følere originalt jeg, en til instrumentet og en til motorstyringa (som da ville blitt brukt til ettermarkedssprut)?
Cosworth Racing1 Posted January 7, 2007 Author Posted January 7, 2007 Er mulig jeg klarer å se det ut ifra banen..Eneste jeg vet nå er at datasprutet har en egen til temp måler som vi har koblet til føleren, men da virket den selvfølgelig ikke pga det ikke er forbindelse mellom datasprut og instrumentpanel.. Vet ikke hvor lett det er å bare følge banen.. er mange der! hehe.. Ingen som har tegninger over det elektriske da? Ryggelysene er også borte. Kontakten som skulle ha vært koblet på girkassen er ikke der. Tror den muligens er blitt tatt vekk da vi fjernet det gamle motornettet.. Noen som vet hvor den går inn i bilen..? Hvor den er koblet der liksom. Må prøve å lokalisere den.. hehe 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
mr.cossie Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 pectel?? hvilken bil sierra 4 wd? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Guest gshock Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Du ser det ikke dersom du tar ut dashbordet og ser på banene bak da? Mulig jeg er litt dum nå, men skal tempmåleren kobles via sprutet og til instrumentet? Trodde det var to separate følere originalt jeg, en til instrumentet og en til motorstyringa (som da ville blitt brukt til ettermarkedssprut)? Det stemmer det.. er en føler til styring, og en føler som kun viser temp inne i bilen på måler..
Cosworth Racing1 Posted January 8, 2007 Author Posted January 8, 2007 Er Pectel t2 ja. Sierra 4x4. Men hvor går ledningene til dette da..? Fra kontakten i dashbordet til..? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Guest Dre Racing@ Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 nå trur jeg du driver å missforstår litt her.sitter 2 givere bakpå toppen. en til instrumentet og en til motorstyringa.du kan jo bare bruke den originale selv om du skal ha på datasprut...
mr.cossie Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Temperatur til instrument er koblet til hovedledningsnettet i kontakt bak batteri.Når du kjører med pectel sprut komer den ledningen som er til instrumentet(fra tempføler) i den vite kontakta på pecteln. Da må du derfra og opp i den kontakta bak batteri. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Cosworth Racing1 Posted January 8, 2007 Author Posted January 8, 2007 mr.cossie: Men alt det gamle motornettet er fjernet.. Da e vel den du snakker om vekke også da..? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
mr.cossie Posted January 9, 2007 Posted January 9, 2007 mr.cossie: Men alt det gamle motornettet er fjernet.. Da e vel den du snakker om vekke også da..? nej. for den kontakta bak batteri er hovedledningsnett. den er koblett sammen der org med motornett. strøm til hjerne. strøm ut til bensinpumpe. jord følere osv mener det er 6 ledninger. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Recommended Posts