Guest 365hp Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 Har ett problem med min 88mod sierra cosworth som jeg håper noen kan hjelpe meg med... bilen begynte fuske..(hørtes ut som en gammal boble) Jeg sjekka timinga, og det kunne se ut som om den sto ei tann feil..er litt usikker pga dårlig merking på Kam-hjul (piper kam-hjul) Jeg slakka opp reima og justerte ei tann på den ene kammen.. når jeg startet opp da, kom det i tillegg en metallisk klakkelyd fra motor.. Høres ut som en defekt løfter.. Er det mulig at ei tann feil på reg.reima kan stuke ventiler? Kjører med bd14 innsugskam, stempler er dreid ned 1mm og topp ble planet ved toppakningsskift for 1 måned siden.. Noen som har noen tips????
HUSNES MOTORSPORT Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 da kan ventilene vere nede i stempela ja vist du har planet toppen i tilleg er nok dette lyden du har hørt ja...du burde tatt 2mm av stempela... veit du høgden på toppen ??orginal uplana topp skal vere 138.8mm
Guest 365hp Posted January 18, 2007 Posted January 18, 2007 nei, vet ikke høyden på toppen... men jeg har aldri vært borti at blir metallisk tikking med stuka ventil.. bare at motoren fusker og går veldig ujevnt..har tatt komptest idag. den var lik på alle sylindre. tenkte jeg skulle ta en sylinderlekkasje-test imorgen.. finner vel ut litt mer da tenker jeg. flere som har noen tips?
Cosworthking Posted January 18, 2007 Posted January 18, 2007 reima skal jo ikke stå en tann feil helt uten vidre da men..
Recommended Posts