Jump to content

problem med bensinmåler


sierraturbo

Recommended Posts

har byttet speedometeret fra et gammelt uten turteller til et nyere med. men nå vil ikke bensinmåleren virke :( . måtte klyppe av den gammle kontakten som skule til speedometeret og sette på ny som passet det nye speedometeret. alle fargene på ledningene var like så satte bare farge på farge. så lurer jeg på hva som kan ver galt? og hva farger som går til bensinmåler. alt annet virker.

 

gammelt se link

 

nytt

DSC00018-1.jpg

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Om du ikkje har Haynes Gør-det-sjælv handbok(svensk) eller Owner Workshop Manual(engelsk) for Ford Sierra 1982>1993.

Vil jeg anbefale deg og skaffe deg denne , da denne har alle lednings koblingsskjemaene du har bruk for . ;)

Link to comment
Share on other sites

Om du ikkje har Haynes Gør-det-sjælv handbok(svensk) eller Owner Workshop Manual(engelsk) for Ford Sierra 1982>1993.

Vil jeg anbefale deg og skaffe deg denne , da denne har alle lednings koblingsskjemaene du har bruk for . ;)

 

Haynes Gør-det-sjælv handbok(svensk) har denne ja men forstår ikke så spesielt mye av svensk. og er heller ikke god i engelsk.

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Dersom du følger banene på prinplata bak ser du fort om det blir riktig å bytte farge mot farge.

 

Prøv å legg en av ledningene fra tankarmaturen til jord, da skal måleren gå i toppen hvis det er iorden.

Link to comment
Share on other sites

glømte å si at jeg har prøvd 2 stk speedometere med turteler begge to står bensinmåler på samme plass som de sto da jeg tok de ut av forje bil og vet at begge skal virke. men kan se på de bannene ja.

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Skal bare være å lodde farge mot farge ja. Men har gjort dette sjøl engang jeg og. Og da endte jeg opp med bensinmåler som ikke stemte i det hele tatt.. men den reagerte jo på nivået på tanken... Så kan være at de bruker en annen type føler på mk2'ern...

Link to comment
Share on other sites

har nå sjekket fargene og er rett farger som går til bensinmåler brun, gul-brun og brun-svart. brun og gul-svart går også til tempmåler og den virker. så da er det brun-svart som er den som feilen må ligge i.

 

bilde av slik jeg har kopplet det sammen.

DSC00006-1.jpg

 

 

kan det være forsjelig måler i tanken da? det eine speedometere jeg prøvde var fra en som var 2 dager nyere en denne bilen og det andre fra en 1992 mod.

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Haynes Gør-det-sjælv handbok(svensk) har denne ja men forstår ikke så spesielt mye av svensk. og er heller ikke god i engelsk.

Du behøver ikke kunne svensk , for å lese et koblings diagram ,

Det du må ta høyde for er at det kan være endring av tilkoblings punktene versa ledningene på andre model utførelser på nyere modeler om ledningene er like. legg printene ved siden av verandre og sammenlign og sammenlign koblingskontakten også og se etter endring av oppkobling

 

Mener å huske det var en modul som satt fremfor (bak) instrument brette som jeg måtte bytte ,grunn av at bensinmåleren sluttet og virke.

(Men jeg vet ikke om denne finnes på din model )

Link to comment
Share on other sites

brun=minus

gul-svart=pluss

brun-svart= er vel signal fra tank.

 

er disse som er til bensinmåler i tilfele noen andre har samme problemet.

 

den som sto i begynte plutselig å virke nå så da er det fint. :)

 

men den andre som jeg sa jeg hadde ligende virket ikke eineste som sjede med den var den gjekk opp til top når tenninga gikk på. så er nokk en motstand mellom signal fra tank og minus som er ødelakt på den.

 

så alt er vel bra nå B)

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Neon som vet hvilken farge det er på ledninga/ene til oljelampa, skal ikke den lyse når man slår på tenninga?

den skal lyse når du slår på teninga ja.

 

bak speedometeret er det grønn brun og gul svart som går til oljelyset. :rolleyes:

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...